Advices

Marketingo mokymai

By 2020-08-0617 lapkričio, 2020No Comments

Prasidėjus karantinui, smarkiai populiarėja marketingo mokymai. Išaugus paieškoms, atsiranda vis daugiau kas juos siūlo – nuo agentūrų iki specialistų. Šiame straipsnyje rasite 5 patarimus kaip išsirinkti patikimiausią rinkodaros mokymų organizatorių.

Esu Adomas Raguckas, sertifikuotas „Google Ads“ reklamos ir analitikos specialistas. Po kelių metų rinkodaroje, dalinuosi įžvalgomis kas iš tiesų yra svarbu ir į ką verta atkreipti dėmesį renkantis marketingo mokymų tiekėją.

  1. Tikslas.Be tikslo nieko nebus. Patikėkit, buvo etapų kuomet aš mokiausi, skaičiau ir tai buvo nuolatinis nepertraukiamas procesas, kuris neturėjo pabaigos. Jei mėgstate domėtis naujovėmis, nuolatos rasite ką mokytis. Bet reikia turėti aiškų tikslą su data, kada jį pasieksite. Tik tuomet gausite maksimalią naudą. Labai rekomenduoju naudoti S.M.A.R.T. tikslo išsikėlimo metodą.
  2. Marketingo sritis.Marketingo, ar kalbininkų patvirtino termino Rinkodaros, sritis yra plati. Pačiaplačiausia prasme ji apima Produkto, Kainodaros, Prekės, Pardavimų vystymą. Visa tai skiriasi nuo rinkos – prekė vartotojui (B2C) ar prekė/paslauga verslui (B2B). Bet tai tik teorija. Šiuo metu populiariausia yra Internetinės rinkodaros tema, o kalbant apie ateities perspektyvas, rekomenduoju pasidomėti „Growth Marketing“ sąvoka.
    • Marketingas arba Rinkodara plačiąja prasme. Marketingo tėvu laikomas PhilipKotler, pristatęs Maketing Management vadovėlį dar 1967 metais ir populiarinęs 4Pi konceptą – produktas, kaina, pristatymas ir reklama. Kitaip sakant tai veikla, kuria įmonė siekia skatinti pirkti ar parduoti produktą ar paslaugą.
    • Internetinis marketingas. Tai yra tas pats produktas/paslauga, kaina, pristatymas ir reklama. Tik internete. Internetinis marketingas šiuo metu yra itin populiarus, kadangi dėl karantino verslai keliasi į internetinę erdvę. Internetinį marketingą galime skirstyti į 6 plačias kategorijas, kurios yra labai plačios ir visos turi atskirus mokymus.
      • Turinio marketingas
      • Performance marketingas
      • El. paštomarketingas
      • SEM (angl. Search Engine Marketing), kurį sudaro SEO ir Google Adwords
      • PPC (angl. Pay per Click) reklama, kurią sudaro mokama banerinė reklama Google, Facebook, LinkedIn ir kituose tinkluose
      • Socialus marketingas

    Kiekviena iš Internetinio marketingo kategorijų yra gili ir turi labai daug savo niuansų. Apie juos skaitykite straipsnio pabaigoje, dažniausiai užduodamų klausimų(DUK) skyriuje.

    Vėlgi, atkreipkite labai didelį dėmesį į ketvirtą punktą – mokytojo patirtį. Viena yra dėstyti teoriškai – kai tai veikia, ką galima lengvai surasti YouTube. Kitą yra viską daryti už savo pinigus, arba agentūros atveju – kliento pinigus. Realybė nėra tokia graži kaip teorija.

  3. Growth marketingas.Naujausia ir moderniausia tendencija, kuri tikima pakeis standartinį marketingo supratimą. Tai yra tie patys keturi veiksniai, tik visiškai orientuoti į verslo augimą. „Growth Marketing“ yra 2010 metais pristatytos „Growth Hacking“ metodologijos evoliucija. Labiau orientuota į SaaS (angl. Software as a Service) verslą,mėgstamastartuolių. Jos esmė yra nuolatinis ir greitas testavimas randant kitų klientų atvedimų kanalų, nei populiariausi (PPC, SEO ir pan.).
  4. Marketingo mokymų turinys.Ar tai turi būti supažindinimo kursai, apie viską po truputį, kad nuspręsti ko tiksliai norite. Ar tai yra konkretus dalykas, kuris supažindina su menkiausiomis detalėmis? Pasirinkite reikiamą sudėtingumą.Labai svarbu atkreipti dėmesį į marketingo mokymų turinį.Ypač internetinėje erdvėje, ne viskas yra tai, kaip pavadinta. Pavyzdžiui, vieni internetinio marketingo kursai gali dėstyti apie bendrą marketingo supratimą, kiti gali tiesiog supažindinti su internetinio marketingo dalimis, kurias aptarėme aukščiau, o treti gali supažindinti tiesiog su SEO. Jei tiksliai nežinot ko norite, pirmiausia išbandykite marketingo kursus, kurie supažindina su esminiais dalykais. Tai yra Tikslinės Auditorijos Personos, Produkto/Paslaugos vertės nustatymas, Pozicionavimas, vartotojo kelionė per pardavimo tunelį, konversijų nustatymas ir pan. Šie dalykai yra esminiai ir jie pritaikomi kiekvienai smulkesnei kategorijai. Be šių pagrindų niekada netapsite geriausiais specialistais.
  5. Marketingo mokymų dėstytojo patirtis.Mokyti kaip yra lengviau nei daryti pačiam.Įsitikinkite, kad mokymų autorius turi sukaupęs būtent praktinę, o ne teorinę patirtį. Tai labai lengva patikrinti. Nueikite įmokymų autoriaus LinkedIn profilį ir pažiūrėkite kaip ilgai jis/ji dirbo dėstomą dalyką. Norint perkąsti konkretų dalyką, anot populiariosios psichologijos autoriaus Malcolm Gladwell, reikia pradirbti 10 000 valandų (1,14 metų). Ir tai yra kalba apie konkretų dalyką, ne marketingo visumoje.
  6. Populiariausi nemokami mokymų šaltiniai.

Kitas aktualus klausimas – mokytis visko po truputį, ar konkrečią potemę, bet labai giliai. Iš asmeninės mano patirties – rinkitės antra variantą. Jei būsit geriausiu savo kategorijoje, pavyzdžiui Facebook PPC. Tuomet būsite geidžiami rinkoje, tiek agentūrų, tiek didelių įmonių. Antru atveju, jūsų lauktų arba mažos įmonės, kuriose marketingo specialistas turi daryti viską, arba agentūra, kurioje lygiai taip pat darysite smulkius ne specialisto darbus.

Šios organizacijos mane kvietė pasidalinti patirtimi Tikiu, kad kiekvienas žmogus turi savo misiją. Manoji yra padėti kitiems. Šiuo metu padedu dalindamasis sukaupta patirtimi. Džiaugiuosi tai darydamas su partnerių pagalba, kurie kvietė mane vesti mokymus:

digital-marketing-europe-logo
ktu-logo
academy-class-logo
kppar logo

Dažniausiai Užduodami Klausimai

SEO kas tai?

SEO reiškia paieškos sistemos optimizavimą (angl. Search Engine Optimisation). Geriausias pavyzdys yra „Google“ paieška. SEO moko kaip atsirasti pirmuose paieškos rezultatuose – kuo aukščiau. Aukštesnis rezultatas reiškia daugiau paspaudimų į jūsų svetainę, o tai tiesiogiai padidina jūsų pardavimus. SEO nėra susijęs su mokama paieškos pozicija. „Google“ leidžia „nusipirkti“ pirmas keturias paieškos pozicijas – ten atsidurti gali bet kas, kas moka daugiausia. Tą padaryti galima naudojant „Google Ads“ platformą, bet tai jau kita tema.

Kas yra „Growth Hacking“?

Tai rinkodaros strategija, kuri pagrįsta greitu ir nuolatiniu testavimu visuose pardavimo piltuvėlio etapuose: žinomumo, svarstymo, pirkimo ir lojalumo. Testavimas padeda surasti efektyviausius verslo auginimo sprendimus. „Growth Hacking“ yra sąlyginai nauja rinkodaros kryptis, Sean Ellis pristatyta 2010 metais. Svarbu pabrėžtai, jog tai yra ilgalaikė strategija ir teigiama investicijų grąža(angl. Return on Investment) pasiekiama ne iš kart. Išskirtinė „Growth Hacking“ savybė yra tai, kad ji didelę svarbą teikia galimybei modifikuoti patį produktą ar paslaugą, siekiant atitikti vartotojų poreikius.

Kokie marketingo mokymai yra populiariausi

Šiai dienai populiariausi yra SEO mokymai. Žiūrintį raktažodžio „SEO mokymai“ populiarumą, jis daugiau 2 kartus lenkia „google ads mokymai“ ir beveik 4 kartus lenkia „marketingo mokymai“, „Facebook mokymai“ ir „google anlytics mokymai“ paieškas. Į nemokamus SEO mokymus galite užsiregistruoti žemiau. Mokymų metu sužinosite visą svarbiausią informaciją apie SEO ir galėsite nuspręsti ar verta gilinti žinias toliau.

diagreama

autorius

Vytautas Narbutas

Tandemum agentūros įkūrėjas ir vadovas. Sertifikuotas LiMA A marketingo specialistas bei el. komercijos konsultantas.

    Susisiekite su profesionalais

    Laurynas Norbontas

    PARDAVIMŲ VADOVAS

    Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.

      Susisiekite su profesionalais

      Laurynas Norbontas

      PARDAVIMŲ VADOVAS




      Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.