Kas yra Google reklama?
Google reklama šiandien yra viena efektyviausių priemonių skatinti savo internetinės svetainės matomumą, pasiekti potencialius klientus ir didinti pasirinktus KPI‘s. Skaitmeniniame pasaulyje, kuriame egzistuoja SEO ir SEM keliai, pravartu suprasti šias taktikas jungiančius tiltus ir panaudoti turimus įrankius maksimaliam jūsų reklamos atsiperkamumui pasiekti.
Google – tai kol kas galingiausia paieškų sistema pasaulyje, valdanti daugiau nei 91 % pasaulinės paieškos sistemų rinkos (Websiterating). Dėl tokios Google įtakos ir jos kuriamų kompleksinių algoritmų, internetinių svetainių pozicija paieškų sistemų rezultatuose priklauso nuo to, kaip jos gebės atitikti pateiktus reikalavimus. Taigi nieko keisto, jog Google reklama yra akivaizdžiai patikimiausia rinkodaros specialistų tarpe.
Google reklama, dar anksčiau žinoma kaip Google AdWords, yra internetinės reklamos platforma, kuri reklamuoja klientų prekes ar paslaugas per įvairias Google internetines nuosavybes, pavyzdžiui: paieškos sistemų rezultatų puslapis, partnerių svetainės, Youtube platforma, Gmail ir pan. Tokios reklamos principas yra paprastas – įvairios įmonės perka savo pasirinktus raktažodžius, o Google internetinio aukciono principu pozicionuoja šias reklamą perkančias šalis remdamasi kokybiniais balais, CPC statymais ir kitais faktoriais. Kaip žinoti, kad jūsų reklama suras klientą? Tai apsprendžia keli Google keliami faktoriai:
- Aukcionas – tai automatinis procesas, vykstantis tarp jūsų ir kitų reklamų užsakovų, tuo metu, kai vartotojas pateikia atitinkamą užklausą Google paieškos sistemoje. Aukcione yra svarbi suma (taigi pasiūlymas), kurią nustatote savo Google Ads paskyroje – kuo didesnė suma, tuo turite didesnę tikimybę atsidurti aukštoje pozicijoje ir taip būti pamatyti.
- Aktualumas yra dar vienas svarbus kriterijus, nusakantis kiek labai jūsų reklama yra aktuali vartotojo užklausai. Nenuostabu, jog vartotojas, pateikęs užklausą „riedučiai“, greičiausiai išvys reklamą, siūlančių riedučių nuomą, o ne slides.
- Kokybė nusako vartotojo patirtį, gautą paspaudus ant reklamos. Tokia patirtis matuojama dešimtbale metrika ir yra vadinama kokybės balu (angl. Quality Score).
- Reitingas (angl. Ad Rank), kurio vertei turi įtakos jūsų aukciono pasiūlymas, kokybė, konkurencingumas ir vartotojo lokacija, nulemia jūsų reklamos vietą paieškų sistemos rezultatų puslapyje arba Google vaizdinės reklamos tinkle (GDN).
Kas yra PPC?
PPC – angliško termino pay-per-click trumpinys, lietuvių kalboje pažodžiui reiškiantis „mokama už paspaudimą“. Tai skaitmeninis rinkodaros būdas, kai reklamos užsakovas moka kiekvieną kartą, interneto vartotojui paspaudus ant reklamos. Tam, kad suprastumėte PPC, svarbu suprasti ir paieškos sistemų rinkodarą (SEM).
Kitaip nei SEO (paieškų sistemos optimizacija), kuri orientuojasi ties organiniu vartotojų srautu, SEM naudoja mokamus metodus, kad pritrauktų lankytojus. Taigi pagrindinis šių strategijų skirtumas yra gana paprastas – PPC reklamos paspaudimai yra mokami, o SEO nemokami. Dar 2000-aisiais šie terminai reikštų tą patį – bet kokią verslo strategiją, siekiančią didinti vartotojų srautą tiek per mokamą reklamą (PPC), tiek organiškais metodais (SEO). Šiandien, SEO ir SEM sėdi priešingose stalo pusėse, remdamos skirtingas taktikas ir tuo pačiu metu siekiančios vieno ir to pačio tikslo.
Paprastai tariant, galima sakyti, jog SEO yra tarytum namas, kurį sudaro 4 sienos: techninis SEO, vidinis SEO, išorinis SEO ir turinys. Kiekviena šių dalių yra itin svarbi bendram svetainės įvaizdžiui ir funkcionalumui, o taip pat pasiekiamumui. Tuo tarpu paieškos sistemų rezultatuose užimama pozicija – tai lyg namo stogas, kurio stabilumą gali palaikyti tik vienodai tvirtos sienos. Taigi koncentruojantis į kiekvieną SEO dalį ir ją sudarančius elementus, tobulinamas bendras svetainės įvaizdis ir konkurencingumas. Visa SEO taktika remiasi vartotojų keliamais lūkesčiais ir bando juos atitikti – pateikti ne tik į užklausas atsakančius atsakymus bei problemą sprendžiančią prekę / paslaugą, bet taip pat ir sklandų bei funkcionalų kelią link jos. Grįžtant prie SEM, ši taktika naudoja PPC reklamos platformas, tokias kaip Google Ads ar Bing Ads, ir jų pagalba kuria skirtingus reklamos formatus, galinčius pasiekti auditoriją. Tam, kad būtų pasiekta tikslinė auditorija, panašiai kaip ir SEO, turi būti atlikta konkurentų analizė bei raktinių žodžių tyrimas. Visgi skirtingai nei organiškas būdas pritraukti klientus, PPC laimi tam tikrose situacijose, kuomet svarbus greitas rezultatas, tuo tarpu SEO – kai siekiama palaikyti ilgalaikį rezultatą.
Greitas matomumas
Jeigu SEO optimizacija gali trukti mėnesį ar kelis, tai mokama reklama gali padėti pasiekti matomumo vos tik reklamą paleidus. Žinoma, šis privalumas yra reikšmingas tam tikrose situacijose, kai reklaminę žinutę savo auditorijai reikia iškomunikuoti pakankamai greitai.
Unikalumas
Google Ads reklama suteikia galimybę atskleisti jūsų verslo unikalumą ir stilių, pateikdama įvairius įrankius. Kurdami reklamą galite rinktis jums patogiausią formatą – tekstą, nuotraukas ar vaizdo įrašą – taip užtikrindami siunčiamos žinutės efektyvumą ir unikalumą.
Tikslinė auditorija
Turėdama didelę duomenų bazę apie interneto vartotojų lankomas svetaines, naudojamas mobiliąsias programėles bei paieškos istoriją, Google užtikrina, jog jūsų reklama pasieks reikalingą auditoriją. Užsakant reklamą galėsite pasirinkti siekiamos auditorijos savybes (amžiaus grupę, lokaciją, pomėgius), padėsiančias išgryninti tikslingą klientą ir pateikti jam naudingą pasiūlymą.
Pakartotinė rinkodara
Google Ads reklama leidžia daryti pakartotinus ėjimus, suteikiančius galimybę pasiekti jau sudomintą vartotoją. Kaip tai veikia? Jūsų internetinę svetainę aplankę arba prekę / paslaugą į pirkinių krepšelį įsidėję, tačiau išėję vartotojai, gauna individualiai jiems skirtus pranešimus, skatinančius užbaigti konversiją arba dar kartą apgalvoti pasiūlymą.
Patogus kainodaros modelis
Google Ads siūlo ne tik reklamą mokant už paspaudimą (PPC), bet ir pasirinkimą mokėti už tūkstantį paspaudimų (CPM) arba mokėjimą už konversiją (CPA). Taigi turėdami aiškų tikslą, galite optimizuoti savo reklamos modelį jums finansiškai ir praktiškai palankesniu būdu.
Rezultatų sekimas
Paskelbę reklamą, turite prieigą prie išsamių ataskaitų, leidžiančių įvertinti skirtingas metrikas – nuo paspaudimų skaičiaus iki jų paskatintų įvykdytų konversijų. Reklamos pagalba surinktų duomenų analizė gali tapti svarbiu įrankiu planuojant tolesnes kampanijas, biudžeto paskirstymą ar auditoriją, o tai svarbūs faktoriai, nuo kurių priklauso jūsų internetinės svetainės vartotojų srautas ir pardavimai.
Google rekamos tipai
Jūsų reklamos rezultatų sėkmė priklauso nuo kelių faktorių – vienas iš jų yra reklamos tipas. Google Ads pateikia 5 galimus reklamos tipus:
- Google reklama paieškoje (angl. Google Search Ads) – tai Google paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP) atsirandanti reklama, kai vartotojo užklausoje atpažįstama specifinė frazė – tai yra, raktažodis. Taigi jeigu vartotojas paieškos laukelyje įveda konkrečiai su jūsų siūlomomis paslaugomis ar prekėmis susijusią frazę, jūsų reklama atsiranda arba paieškų sistemos rezultatų puslapio viršuje, arba apačioje. Tokia reklama susidaro iš 3 elementų – pavadinimo ir trumpo aprašymo bei išplėstinių, kuriuose nurodomos kitų jūsų aktualių puslapių nuorodos (jos nustatomos reklamos kūrimo metu).
- Google vaizdinė reklama (angl. Google Display Ads) – tai vizualinės reklamos, atsirandančios Google partnerių internetiniuose puslapiuose, mobiliosiose programėlėse bei kitose skaitmeninėse platformose. Partnerinės platformos bendradarbiauja su Google per AdSense programą, kurios pagalba klientams pateikia aktualias reklamas. Jų galioje nuspręsti ir kurioj puslapio vietoj atsiras reklama – tai gali būti šoninė juosta, puslapio apačios arba viršaus horizontali juosta (dar vadinama Google „banerine“ reklama). Vaizdinės reklamos yra generuojamos ne pagal vartotojų paieškas, bet pagal jų interesus bei stebimą turinį. Pavyzdžiui, tokiu būdu vartotojai, skaitantys straipsnius apie sodininkystę, gali pastebėti dažnesnes sodo įrankių bei trąšų reklamas.
- Google apsipirkimų reklama (angl. Google Shopping Ads) – tai lyg prekių ar paslaugų vitrina paieškos sistemos rezultatų puslapyje, rodanti prekės / paslaugos paveikslėlį, pavadinimą, kainą bei pardavėją. Tokia vitrina atsiranda vartotojui pateikus specifinę užklausą Google paieškoje. Šis reklamos tipas yra itin patogus vartotojui, nes atrenka ieškomas prekes iš įvairių internetinių svetainių į vieną pasiūlymų juostą bei leidžia palyginti kainų skirtumus ir surasti prekės šaltinį tiesiog vienu pelės spustelėjimu.
- Google vaizdo įrašo reklama (angl. Google Video Ads) – tai Youtube kanale veikianti reklama, rodoma prieš (angl. pre-roll), po (angl. post-roll) arba vaizdo įrašo metu (angl. mid-roll). Youtube yra neabejotinai viena didžiausių vaizdo ir garso įrašų paieškų sistemų pasaulyje, todėl joje patalpintos reklamos gali pasiekti ypatingai plačias auditorijas. Be to, toks reklamos formatas yra įsimintinas ir efektyvus būdas pademonstruoti paslaugos ar prekės privalumus, taip pat sudominti vartotoją skirtingais būdais – garsine, vizualia ar emocine prasme. Tokia reklama, panašiai kaip ir kitos, pasiekia vartotoją pagal jo ieškomą turinį, demografinius duomenis ir interesus.
- Google mobiliųjų programėlių reklama (angl. Google App Ads) – tai mobilių programėlių reklama skirtingose platformose: paieškos sistemos rezultatų puslapyje, Google Play parduotuvėje, Youtube bei Google vaizdinės reklamos tinkle. Užsakant tokią reklamą, turite pateikti svarbiausius elementus – tekstą, paveikslėlius arba vaizdo įrašą. Tuomet Google nudirba darbą už jus – automatiškai sukuria skirtingus reklamos formatus iš jūsų suteiktų elementų. Tokia reklama veikia priklausomai nuo jūsų išsikelto tikslo – ieškant naujų programėlės vartotojų, skatinant jau esamus naudotis programėle arba suteikiant galimybę gauti pranešimą apie naujos programėlės paleidimą.
Google reklamos procesas
Akivaizdu, jog Google Ads reklama suteikia galimybes praplėsti savo veiklos horizontus, rasti potencialius klientus ir skleisti kampanijos žinutes sparčiu būdu. Visgi norėdami pasiekti maksimalų paslaugos rezultatą, turite suprasti savo e. verslo strategiją ir žinoti kaip teisingai pasinaudoti turimais įrankiais. Mūsų komandoje dirbantys specialistai padeda klientams įsivertinti savo galimybes plačiuose rėmuose bei sumaniai išnaudoti Google reklamos privalumus.
Darbo su Google reklama procesas paprastai vyksta šia eiga:
- Svetainės bei veiklos analizė. Visame procese ypač vertiname pokalbius – jų metu galime įsigilinti į jūsų veiklos specifiką, tikslus, išsamiai ištirti produktus ar paslaugas. Šis žingsnis yra abipusiai naudingas, nes leidžia ne tik mums suprasti jus, bet ir jums išsigryninti bet kuriam e. verslui svarbius klausimus. Taip pat, šiame etape kreipiame didelį dėmesį ir į jūsų tikslinę auditoriją – jos analizė išsprendžia daug nežinomųjų ir paskatina proceso judėjimą į priekį.
- Konkurentų analizė. Prieš imantis darbų, itin svarbu suprasti esamą rinką, konkurentų aktyvumą Google platformoje bei jų silpnybes ir stiprybes. Supratę savo aplinką, gebėsite pasinaudoti savo pranašumu ir tai panaudoti konkurencingo e. verslo kūrimui.
- Paskyrų konfigūravimas. Svarbi ir neatsiejama dalis – iš anksto neturint reikiamų paskyrų, imamasi jų konfigūravimo. Sukuriama Google Ads paskyra, kuri susiejama su Google Analytics įrankiu, sukonfigūruojamos pageidaujamos konversijos.
- Kampanijų kūrimas. Sukonfigūravus paskyras – imamės kampanijų kūrimo. Šio proceso metu yra sukuriamos ir talpinamos numatytos įvairių tipų kampanijos, atsižvelgiant į konkretų atvejį.
- Priežiūra ir testavimas. Paskelbus reklamos kampaniją, prižiūrime ir testuojame jos efektyvumą ir pasiekiamumą. Naudojame A/B testavimo metodus, kad nustatytume kurios reklamos sulaukia daugiausiai paspaudimų, taip pat atidžiai analizuojame konversijų rodiklius. Ataskaitų vertinimas suteikia ir mums, ir jums naudingus įrankius, kurie taps būtini tolimesniuose veiksmuose.
Kiek kainuoja Google Ads reklama?
Pateikti konkrečius Google reklamos įkainius yra sudėtinga užduotis – čia randasi daug kintamųjų, kurie apsprendžia galutinę paslaugos kainą. Visgi galima sakyti, jog mėnesinės kainos rėžiai gali varijuoti tarp kelių šimtų € iki keliolikos tūkst. €, priklausomai nuo poreikių industrijos konkurencingumo, rinkos įpročių ir pan. Aptarkime esminius aspektus, turinčius įtaką Google reklamos kainai:
- Industrija. Reklamos kainai turi įtakos industrija, kuriai priklausote. Industrijos, pasižyminčios didesne konkurencija, pavyzdžiui, nekilnojamojo turto, buhalterinės apskaitos bei teisės, automatiškai turės ir konkurencingus raktažodžius – tai turės įtaką kainai už paspaudimą.
- Rinkos įpročiai. Vartotojų įpročiai ir internetinių reklamų tendencijos keičiasi nuolatos, tad tampa svarbu prie jų prisitaikyti – o tai gali išauginti ir pasiūlymo kainą.
- Kokybės balas. Kaip jau minėjome, jūsų reklama yra vertinama balu (angl. Quality Score), kurį sudaro reklamos kokybė ir aktualumas. Kuo aukštesnis jūsų kokybės balas (dešimtbalėje sistemoje), tuo geresnę poziciją užsitikrinsite paieškos sistemos rezultatų puslapyje. Kokybės balas taip pat turės įtakos kainai, mokamai už raktažodžius.
- Raktiniai žodžiai. Raktinių žodžių kainos rėžiai kis priklausomai nuo industrijos, kuriai yra priskiriamas jūsų e. verslas. Rinkdamiesi konkurencingą raktažodį, neišvengiamai mokėsite didesnę kainą, tačiau taip didinsite savo galimybes būti pamatyti.
- Siūloma kaina ir biudžetas. Jūsų siūloma kaina už reklamą sąlygos jūsų galimybes tarp konkurentų, tad svarbu, jog ji būtų pakankamai aukšta varžytis aukštesniosiose pozicijose. Natūralu, jog tam turės įtakos jūsų biudžeto galimybės (t. y. vidutinė dienos arba mėnesio suma, kurią galite išleisti už reklamos kampaniją).