SEO tekstai – tai internetinės svetainės turinio dalis, atspindinti jūsų unikalią verslo idėją. Turinys yra tam tikras taškas, kuriame susitinka pardavėjo sprendimai ir vartotojo lūkesčiai. Tam, kad jų susitikimas būtų sklandus ir pavykęs, ypač svarbu atrasti abi puses siejančią kalbą.
Kas yra SEO tekstai?
SEO tekstai yra vienas iš svarbiausių vidinio SEO komponentų, padedantis išvesti e. verslo idėją į konkurencingą interneto erdvę ir atverti kelius suinteresuotam vartotojų srautui. Tačiau kodėl tai svarbu?
Besiplečiant elektroniniams verslams, konkurencinga interneto „vadovybė“ (paieškų sistemos, tarp kurių ir jų didenybė Google) sugalvojo atranką, kurios metu internetinės svetainės yra vertinamos pagal tam tikrus kriterijus – turinio kokybė, struktūra, vidinių ir išorinių nuorodų tinklas bei techninė tvarka. Nors visi kriterijai turi didesnę ar mažesnę reikšmę vartotojų patirčiai, būtent turinį sudarantys tekstai leidžia sukurti ryšį tarp verslo ir kliento, užtikrinant, kad nei jūsų vertybės, nei durys į svetainę nebus pamestos.
Apskritai, kalba yra neišeinanti iš mados komunikacijos priemonė, kuri iki šiol nepakeičiama ir skaitmeninėje erdvėje. Tekstas ir žodžių pasirinkimas turi galią įprasminti balsą, kuris atspindi jūsų verslo autentiką, papasakoti produkto istoriją, priversti skaitytoją pasilikti ir įsigyti prekę, o tai – nemažas reikalavimas, kuriam svarbu tinkamas rašytojas. Tuo tarpu SEO tekstai – specifiniai tekstai, kurie turi ne tik atitikti minėtą naudą vartotojui, bet ir paieškų sistemoms, kurios gali būti kur kas įnoringesnės. Visgi vartotojui tokia teksto apkrova neturėtų kristi į akis – šiandien aišku, jog tiek įprasti, tiek SEO tekstai pirmiausia yra skirti auditorijai.
Kuo SEO tekstai yra naudingi?
SEO tekstai yra rašomi remiantis SEO strategija, todėl jų tikslas yra orientuotas į realią naudą. Įvairūs vidinio SEO komponentai, apie kuriuos kalbėsime vėliau, stipriai prisideda prie internetinės svetainės matomumo ir pasiekiamumo paieškų sistemos rezultatų puslapyje. Rašydami SEO tekstus jūsų internetinei svetainei ar elektroninei parduotuvei, vadovaujamės šiais tikslais:
Kurti kokybišką turinį, kuris palaiko organinį vartotojų srautą.
Spręsti tiesioginę lankytojo problemą ir suteikti sprendimą – skatinti prekės / produkto pirkimą.
Pateikti atsakymus į tikslinės auditorijos teikiamas užklausas, taip auginant svetainės patikimumą vartotojams ir paieškos sistemoms.
Taigi, kas vertinga vartotojui, bus naudinga ir paieškos sistemoms. Keldamos reikalavimus, paieškos sistemos siekia vartotojui atrinkti kokybišką turinį. Taigi tvarkinga svetainė, auditorijai teikianti aktualų turinį, paieškos sistemų registruojama kaip patikima ir kompetentinga – o tai kelia jūsų poziciją paieškų sistemos rezultatuose.
Kokie yra SEO tekstų tipai?
2022 metais atliktas tyrimas parodė, jog reguliariai tinklaraščiu turinį pildančios internetinės svetainės sulaukia 97 % daugiau nuorodų į savo svetainę (Nectafy). Jeigu jūsų svetainės turinys aktualus, internetinės svetainės bus linkusios jį cituoti bei nurodyti kryptį vartotojų srautui įterpdami atgalinę nuorodą. Tokiu būdu gausite balų ne tik iš vartotojų, bet ir Google.
SEO tekstus galima suskirstyti į 3 tipus, tačiau visi jie yra vienodai reikšmingi jūsų internetinei svetainei.
- SEO straipsnis su atgaline nuoroda – toks straipsnis gali būti talpinamas tinklaraščio (naujienų, blogo) skiltyje. Tekste įterpta atgalinė nuoroda (angl. backlink) – t. y. kitos svetainės tekste įterpta nuoroda, vedanti į jūsų svetainę – pasitarnaus kaip išorinio SEO strategija. Tai, kad kita svetainė nurodo jūsų svetainę kaip patikimą ir aktualų turinį, paieškos sistemos vertina kaip jūsų kokybę nusakantį ženklą.
- SEO straipsnis su vidine nuoroda – panašiai kaip pastarasis, toks straipsnis talpinamas tinklaraščio skiltyje, tačiau jame įterpta vidinė nuoroda (angl. internal link) veda į kitą jūsų svetainės tekstą (paslaugų ar prekių puslapis, kitas straipsnis). Tokiu būdu kuriamas nuorodų tinklas padeda susieti jūsų svetainėje esantį turinį tarpusavyje, taip pat sudaryti vartotojams ir Google robotams palankų maršrutą svetainės vertinimui ir indeksavimui.
- Puslapio kategorijos tekstas – tai tam tikrų prekių ar paslaugių kategorijų tekstas. Toks aprašymas suteikia vertingos informacijos potencialiems pirkėjams, nes akcentuoja prekės / paslaugos privalumus, pagrindžia kainą ir kokybę, siūlo panaudojimo būdus. Kategorijų tekstai prisideda ir prie turinio struktūrizavimo, kuris paieškos sistemoms padeda susigaudyti apie ką yra jūsų svetainė.
Kokie yra esminiai SEO teksto komponentai?
Kaip minėjome, SEO tekstų rašymas svetainėms yra paremtas tam tikrais reikalavimais, kurie daro turinį tiek vizualiai patrauklų, tiek praktiškai lengvai skaitomą. Štai pagrindinės teksto rašymo taisyklės, į kurias atsižvelgiame kurdami jūsų e. verslui pritaikytus tekstus.
- Raktiniai žodžiai – bene svarbiausias elementas, kuriuo pasižymi SEO tekstai. Raktažodžiai nėra atsitiktiniai žodžiai, tai – raktažodžių analizės būdu atrinkti žodžiai arba jų junginiai, kurie pasižymi dideliu vartotojų užklausų rodikliu paieškos sistemoje. SEO audito metu vykstančioje analizėje taip pat atsižvelgiame į jūsų srities konkurentus – jeigu norite į juos lygiuotis, o galiausiai tapti pranašesniais, jų pozicijos gali atskleisti ir jūsų svetainei naudingus raktažodžius.
- Antraštės ir paantraštės – tai lyg naudingos gairės, kurių dėka jūsų svetainės lankytojai seka jiems naudingu informacijos maršrutu. Antraštės bei paantraštės skaido tekstą į trumpesnes atkarpas bei nurodo jų potemę. Tai svarbu ne tik teksto struktūrai išlaikyti, bet ir turinio nuoseklumui bei malonesnei skaitymo patirčiai.
- Struktūra – tai pirmasis elementas, kurį klientai pamato atsidarę jūsų svetainės tekstą. Priklausomai nuo struktūros, tekstas arba pasitarnaus vartotojui, arba paskatins jį ieškoti greičiau ir lengviau suprantamo turinio. Struktūra SEO tekstuose užima nepaneigiamai svarbią vietą, nes šiandieninėje konkurencingoje rinkoje bei greito vartojimo kultūroje laimi tai, kas greita, suprantama ir teikia aiškią naudą. Taigi struktūrizuotas tekstas su trumpesnėmis pastraipomis, paryškintais svarbiais žodžiais, papunkčiui ar numeruotu sąrašu išdėstytais elementais yra prieinamas platesnei auditorijai ir prisideda prie paieškos bei skaitymo patirties.
- Vaizdinis turinys – tekstų rašymas svetainėms neapsiriboja tik tekstiniu turiniu. Lengvam informacijos įsisavinimui turi įtakos ir vaizdinė medžiaga, pavyzdžiui: nuotraukos, vaizdo įrašai, grafikai, lentelės ar statistikos. Tokie turinio elementai leidžia pasiekti skaitytoją per skirtingas jusles bei jų derinius., o tai – ne mažiau svarbus vidinio SEO strategijos elementas.
- Vidinės nuorodos – iš vienos pusės, tai sulig vartotojui pritaikyta navigacinė sistema, iš kitos pusės, tai paieškos sistemoms paišomas svetainės planas. Nuorodos, vedančios iš vieno jūsų puslapio į kitą, lankytojams suteikia vairą, kuriuo jie lengviau pasiekia ieškomą informaciją. Toks variantas naudingas ir jums – sudomintas lankytojas jūsų svetainėje praleidžia daugiau laiko, o tai skatina konversijų galimybę.
Jūsų internetinėje svetainėje esantys tekstai yra pasenę ir neatneša naudos?
Kaip jau minėjome, SEO pasaulyje vanduo nenusistovi – tiek vartotojų poreikiai, tiek paieškų sistemų bei algoritmų reikalavimui nuolatos kinta. Dėl tokio nepastovumo e. verslai yra skatinami reguliariai optimizuoti savo internetines svetaines tam, kad išlaikytų savo poziciją. Kalbant apie SEO tekstus, jų kelionė nuo maždaug 2010-ųjų iki šiandienos irgi rodo nemažą pokytį. Tai, kas veikė tuomet, šiandien yra perprasta paieškų sistemų ir daro jūsų svetainei daugiau žalos, nei naudos.
Seniau SEO tekstuose dominavo didelė galybė raktinių žodžių, kurių itin tankus ir atsainus paskirstymas tekste buvo išskirtinai tinkamas tik paieškų sistemoms. SEO tekstų rašytojų darbas buvo vertinamas pigiai, o tekstų užsakymų skaičius – didžiulis. Tokiu būdu kokybė buvo bene paskutinėje vietoje, nes SEO tekstai neieškojo nei suinteresuotos auditorijos, nei teikėsi jai pasiūlyti vertingą turinį.
Šiandien SEO tekstai negali vadovautis tomis pačiomis taisyklėmis, nes užima gerokai reikšmingesnę poziciją nei anksčiau įprasti techniniai tekstai. Dabar SEO tekstai savo kokybe ir nauda turi būti artimi bendram svetainės turiniui. Be to, rekomenduotinas raktažodžių kiekis turėtų sudaryti tik 1-2 % viso teksto, o tai suteikia daugiau vietos kūrybiško, vartotojui pritaikyto ir autentiško turinio vystymui.
Jeigu jūsų internetinės svetainės SEO tekstai mirga raktažodžiais it girlianda, o prekių / paslaugų kategorijų tekstų nėra arba geriau nebūtų, rekomenduojame atnaujinti savo turinio įvaizdį ir tapti konkurencingu e. verslu šiandieninėje rinkoje.
Šiuolaikinis ir sėkmingas elektroninis verslas šiandien turi balsą tiek skaitmeninėje erdvėje, tiek už jos ribų. Taigi susidraugavę su dabar aktualiais internetinių svetainių reikalavimais, pažinsite ir savo klientus, kurie neabejotinai įvertins aukštos kokybės ir vertės turinį.