Uncategorized @lt

SEO optimizavimo paslaugos

By 31st sausio 2020 25 kovo, 2020 No Comments

SEO optimizavimo paslaugos yra plati sąvoka, tačiau paprastai tai galima  apibūdinti kaip jūsų svetainės pritaikymą paieškos variklių (tokių kaip Google, Yahoo ar Bing) sistemoms, kad ji būtų lengvai surandama ir matoma vartotojams. Trumpai tariant, kuo labiau paieškos varikliai „pamėgs“ jūsų svetainę, tuo aukštesnėje pozicijoje ją rodys ir taip padės generuoti vartotojų srautą.

Atlikus aktualių raktažodžių analizę, svetainę užpildžius aktualiu turiniu, teisingai sutvarkius techninę dalį ir sukūrus atgalinių nuorodų strategiją, jūsų svetainę gali iškilti į pirmus paieškos rezultatų puslapius be jokių papildomų investicijų į mokamą reklamą. Be to, investuoti į teisingai atliktą SEO verta dar ir dėl to, kad vartotojai yra linkę labiau pasitikėti tais šaltiniais, kurie aukštose pozicijose atsirado organiškai, o ne skaitmeninės reklamos pagalba.

Interneto plėtrai tik įsibėgėjant SEO optimizavimas buvo pakankamai paprasta procedūra – tereikėjo tinkamai užpildyti atitinkamus laukus raktažodžiais ir pakankamai kartų panaudoti raktines frazes. Visgi, nuolat didėjant turinio internete kiekiui, paieškos varikliai buvo priversti atitinkamai tobulinti ir savo algoritmus, kad galėtų vartotojams parodyti tik geriausią ir aktualiausią turinį.

Kuo toliau, tuo labiau optimizavimas paieškos varikliams tampa procesu, kuris stengiasi nuspėti žmonių elgseną, o ne ieško būdų atitikti konkrečius automatizuotos sistemos reikalavimus. Darosi vis svarbiau suprasti, kokio turinio žmonės ieško internete, kaip jį vartoja ir kaip optimaliai pateikti atsakymus į jų užduodamus klausimus. Tai supratus ir savo svetainę atitinkamai pritaikius, galite būti užtikrinti, kad būsite matomi populiariausiuose paieškos varikliuose ir taip pritrauksite tikslinį lankytojų srautą, kuris ieško jūsų siūlomų produktų ar paslaugų.

Svarbiausi SEO aspektai, kuriuos aptarsime: 

  • SEO suteikiamos galimybės verslui;
  • Svetainės SEO auditas;
  • Vidinio (on-site) SEO optimizavimas;
  • Išorinio (off-site) SEO optimizavimas;
  • SEO optimizavimo paslaugų kaina;
  • Ką turi žinoti SEO specialistas.

SEO suteikiamos galimybės verslui

Kasdien internete atliekami milijardai paieškų ir visos jos yra skirtingos. Vieni vartotojai ieško konkrečių produktų ar paslaugų jau žinodami, ką nori rasti – tokios paieškos gali būti ypač naudingos dideliems verslams, turintiems ilgametį įdirbį savo srityje. Tuo tarpu, kitų vartotojų paieškos yra gerokai platesnės ir bendresnės – ieškoma patarimų ar atsakymų, kaip spręsti kilusias problemas. Tokios paieškos atveria galimybes visiems verslams atsidurti klientų akyse, atsakyti į lankytojams kilusius klausimus ir taip pradėti formuoti ryšius su savo potencialia auditorija.

Nors Google algoritmas yra nuolat atnaujinamas ir apima vis daugiau faktorių, nesikeičia viena – paieškos rezultatuose aukščiausiai matome turinį, kuris yra išsamus, aktualus ir naudingas vartotojui.

Kanalų, kuriais galima atvesti srautą, šiandien yra daug: tai ir mokamos reklamos, ir socialiniai tinklai, ir nuorodos kitose svetainėse. Vis tik, didžiojo pyrago dalis vis dar atitenka srautui iš paieškos variklių, todėl jo ignoruoti tiesiog negalima.

Registruokitės nemokamai konsultacijai

SEO auditas

SEO optimizavimo paslaugos pirmiausia prasideda nuo svetainės audito, kurio metu identifikuojami jos trūkumai ir surandamos potencialios galimybės tobulėjimui. Audito metu ieškoma atsakymų į kelis pagrindinius klausimus:

  • Ar svetainė techniškai parengta teisingai?
  • Kokia yra konkurencinė aktualiausių raktažodžių aplinka?
  • Kokie išorinio SEO trūkumai?
  • Kokie vidinio SEO trūkumai?

Techninis SEO pritaikymas yra gana konkreti ir sisteminė procedūra, kurios metu remiantis geriausiomis praktikomis užtikrinama, kad svetainė būtų techniškai pasiekiama paieškos varikliams. Tai tarsi atitikimas nustatytam taisyklių rinkiniui, kurį padiktuoja paieškos varikliai. Svetainė turėtų būti ne tik pasiekiama, bet ir paruošta pagal Google rekomendacijas (jas pateikiame straipsnio gale): programinis kodas turėtų būti švarus, struktūra tvarkinga, o vartoto patirtis sklandi.

Tiriant konkurencinę raktažodžių aplinką identifikuojama, su kokia konkurencija paieškose susiduria raktažodžiai, kuriuos norima optimizuoti. Didesnės konkurencijos srityse (pavyzdžiui, su raktažodžiu „advokatas Vilniuje“ ar „odontologas Kaune“) aukštą poziciją pasiekti bus sunkiau nei populiarinant svetainę apie nišinius pomėgius (pvz., „karinių lėktuvų modeliai“).

Vidinio SEO audito metu nustatoma, ar teisingai bendra svetainės turinio logika. Pavyzdžiui, ar svetainėje išlaikomos tarpusavyje susijusios temos, ar esantis turinys nesidubliuoja. Taip pat tikrinama ir atskirų puslapių struktūra: pradedant teisinga URL nuorodos struktūra, baigiant reikiama apimtimi ar tinkama paveikslėlių optimizacija.

Išorinis SEO auditas leidžia patikrinti, kokio „stiprumo“ ir patikimumo yra jūsų domenas. Išsiaiškinama, kokio populiarumo yra svetainė, kokios svetainės turi nuorodų, vedančių į ją, ar nenaudojamos neleistinos SEO taktikos (black hat).

Atlikti pačiam ar kreiptis į specialistą?

Tik pradėjus domėtis svetainės optimizacija, dažnam kyla klausimas, ar dėl SEO audito verta kreiptis į specialistą, ar jį įmanoma atlikti ir pačiam. Norint atlikti išsamią sudėtingos svetainės analizę ir gauti konkrečius pasiūlymus optimizacijai, rekomenduojama kreiptis į profesionalus. Vis tik, jei turite nedidelę svetainę, bendrą vaizdą galima susidaryti ir pačiam. Tam galima pasinaudoti vienu iš šių SEO audito įrankių:

Vidinis (on-site) svetainės SEO optimizavimas

Vidinis SEO (dar vadinamas On Site SEO arba On Page SEO) remiasi kokybišku internetinės svetainės turiniu ir tinkamu jo pateikimu. Teisingai atliktas vidinis SEO leidžia paieškos varikliams suprasti, kaip į jį atėjęs žmogus matytų puslapio informaciją ir kokią naudą iš to gautų. Kokybiškai atliktas vidinis SEO turėtų vienu metu padėti tiek paieškos varikliams, tiek žmogui, kuris potencialiai lankysis tame puslapyje.

prisitaikantis dizainas

Svarbiausi vidinio SEO aspektai:

  • Kokybiškas ir vartotojui aktualus svetainės turinys;
  • Raktažodžių, pagal kuriuos randama svetainė, analizė ir turinio pritaikymas jiems;
  • Raktažodžių įtraukimas į antraštes bei saikingas jų naudojimas tekste, sinonimų jiems vartojimas;
  • Aukštas svetainės krovimo greitis;
  • Svetainės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams;
  • Svetainė techniškai pasiekiama paieškos variklių robotams;
  • Turinys praturtintas išskirtinėmis priemonėmis: paveikslėliais, grafikais, vaizdo įrašais.

Išorinis (off-site) SEO optimizavimas

Išorinio SEO optimizavimas remiasi svetainės domeno autoriteto auginimu gaunant nuorodas iš kitų svetainių. Paprastai tariant, patikimose svetainėse patalpintos nuorodos į jūsų puslapius paieškos varikliams parodo aukštą turinio kokybę. Tai savo ruožtu pasufleruoja, kad į tokią svetainę verta atvesti papildomą lankytojų srautą.

Svarbiausi kokybiško išorinio SEO veiksmai:

  • Nuorodų į jūsų svetainę talpinimas patikimose ir panašaus turinio svetainėse;
  • Socialinių tinklų (Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube ir kt.) kampanijų, kurios skatintų jų vartotojus dalintis jūsų turiniu, kūrimas;
  • Turinio, kuris skatintų skaitytojus juos dalintis savo turimais kanalais, kūrimas.

Svarbu nepamiršti, kad kalbant apie išorinį SEO svarbiausias ne nuorodų kiekis, o jų kokybė. Kiekviena nuoroda dar yra analizuojama pagal papildomus kriterijus: kokio patikimumo svetainėje ji yra, kokiame jos puslapyje, koks puslapio kontekstas. Paprastai tariant, tai reiškia, kad viena nuoroda aukštos kokybės portale gali turėti daugiau naudos nei kelios nuorodos niekam nežinomuose tinklaraščiuose.

Verta atkreipti dėmesį, kad paieškos varikliai jau geba perkąsti daugelį sukčiavimo taktikų, tokių kaip pavyzdžiui, nuorodų talpinimas bereikšmėse svetainėse. Aptiktus dirbtinį nuorodų talpinimą ar pirkimą, gali būti taikomos nuobaudos. Tokie rezultatai paieškoje gali būti rodomi žemiau ar nerodomi išvis.

Kas svarbiau: vidinis SEO ar išorinis?

Negalima pasirinkti tik vienos iš šių sričių, kadangi abi SEO optimizavimo šakos veikia kartu ir viena kitą papildo. Tik su abiejų sričių sinergija galima pasiekti aukščiausius rezultatus. Vis tik, dėliojant nuoseklią veiksmų logiką, rekomenduojama pirmiausia pradėti nuo vidinio SEO tvarkymo, o tik tada imtis išorinių nuorodų kūrimo strategijos.

SEO optimizavimo paslaugų kaina ir atsiperkamumas

Kaip rašėme aukščiau, SEO paslaugų terminas apima gana platų skirtingų veiksmų spektrą – nuo svetainės audito iki išorinės optimizacijos. Dėl šios priežasties į dažnai girdimą klausimą „kiek kainuoja SEO“ atsakyti tampa sunku, o įvardyti visiems atvejams tinkančią sumą – praktiškai neįmanoma.

Visgi, kainą galima pamatuoti atsižvelgiant į pagrindinius jos dėmenis:

  • Turinio kūrimas. Viskas priklauso nuo srities, kurioje dirbate, tačiau kokybiškos medžiagos kūrimas gali tapti ilgiausiai trunkančiu procesu.
  • Atgalinių nuorodų kūrimas. Nuorodų patikimose svetainėse sukūrimas taip pat nėra trumpas procesas, nes šiame žingsnyje formuojami santykiai su kitomis interneto svetainėmis.
  • Techninių problemų sprendimas priklauso nuo esamos svetainės būklės. Tvarkingai veikiančiai svetainei gali pakakti minimalių pataisymų, o prastesnei prireiks radikalių pokyčių.

Prieš pradedant SEO optimizaciją verta pagalvoti ir įvertinti, kokioje pozicijoje esate šiandien. Konkurencingose užklausose pasiekti pirmaujančias pozicijas gali užtrukti ilgiau ir pareikalauti daugiau resursų. Nepamirškite, kad kiekvienos srities lyderiai irgi naudojasi panašiomis strategijomis bei metodais. Vis tik, net ir didelės investicijos yra vertos to, jei jos sugrįžta keleriopai didesne grąža, todėl svarbiausia įsivertinti šių pastangų atsiperkamumą. Mes esame performance marketing agentūra ir ieškome sprendimų, kurie klientui atsiperka.

Potencialų SEO optimizacijos atsiperkamumą suskaičiuoti galima remiantis pakankamai paprasta formule. Pirmiausia, reikia įsivertinti, kokį lankytojų srautą gaunate iš paieškos variklio dabar (tai galima pamatyti „Google Analytics“ platformoje) ir kokią naudą jis jums generuoja (kiek gaunate konversijų). Pavyzdžiui, esate X pozicijoje ir vidutiniškai sulaukiate Y lankytojų iš „Google“ paieškos.

Pasižiūrėjus į koreliaciją šioje lentelėje, galite pastebėti, kad pavyzdžiui, pakilimas iš šeštosios pozicijos į trečiąją galėtų jūsų konversijas padidinti du kartus. Tokiu pat principu galite daryti išvadas ir su kitomis pozicijomis, tačiau tendencija lieka aiški  –  aukštesnė pozicija padidina vartotojų srautą, o tai reiškia, ir jūsų potencialias pajamas.

Ką svarbu išmanyti SEO specialistui?

Google pripažįsta, kad kasmet paieškos algoritme atlieka šimtus ar net tūkstančius pakeitimų, todėl galima tik įsivaizduoti, koks tai sudėtingas procesas (visus pakeitimus galima rasti šioje nuorodoje). Kadangi nuolat tobulėja paieškos principai, SEO optimizacijos profesionalui taip pat svarbu neatsilikti nuo jų. Renkantis šios srities specialistą, su kuriuo planuojate dirbti, svarbu pirma deramai įvertinti jo kompetencijas.

Svarbiausios savybės, kurias turėtų turėti geras SEO specialistas:

  • Sekamos naujausios tendencijos.
  • Platesnis rinkodaros suvokimas. SEO yra tik viena iš rinkodaros sudedamųjų dalių, todėl geras specialistas turėtų matyti platesnį vaizdą.
  • Sėkminga patirtis ankstesniuose projektuose. Specialisto patirtis dirbant su konkurencingais raktažodžiais įrodo jo galimybes.
  • Noras testuoti ir eksperimentuoti. Nėra vienos garantuotos formulės, todėl svarbu nuolat eksperimentuoti, daryti išvadas ir tobulinti metodus.

Kokia SEO ateitis?

Nors nuspėti ateities praktiškai neįmanoma, tačiau aišku viena – turiniui internete vis augant, nuolat keistis ir paieškos variklių algoritmai, kad vartotojui galėtų pateikti tik patį geriausią turinį. Na, o jeigu norite Google įtikinti, kad esate verti būti viršuje – jums prireiks SEO optimizacijos.

Šiame tekste aptarėme tik pagrindines funkcijas – giluminis svetainės SEO optimizavimas susideda iš dar daugiau veiksnių. Naujausias paties Google pateikiamas SEO rekomendacijų sąrašas užima net 168 puslapius (!) ir yra nuolat pildomas. Verta nepamiršti, kad didesnis raktažodžio populiarumas dažniausiai reiškia ir didesnę konkurenciją tarp svetainių, todėl čia mažų subtilybių svarba darosi dar didesnė.

Registruokitės nemokamai konsultacijai