Advices

Kodėl tavo prezentacija niekam neįdomi?

By 2020-11-0217 lapkričio, 2020No Comments

„Forbes“ cituojamas „Prezi“ tyrimas sako, kad 70% apklaustųjų pritaria, jog idėjos pristatymo įgūdžiai jų karjeroje yra esminiai. Tuo pat metu šalia galima rasti ir kitą apklausą, kur beveik 80% respondentų sako, kad prezentacijos yra nuobodus reikalas. Pastebite koreliaciją? Aha, aš irgi ne.

Kaip patekti į tuos geruosius 20%, kurių klausomasi su malonumu? Dirbdami @Tandemum ir ruošdami prezentacijas savo klientams dažnai pastebime kelias esmines klaidas, kurias ištaisius klausytojų įsitraukimas gerokai padidėja. Juk niekas nenori, kad auditorija po pirmų 10 minučių panirtų į telefono braukyma ar langelių spalvinimą, ar ne?

Dažniausiai daromos prezentacijų klaidos

    1. Nuobodus turinys.
      Kituose punktuose plačiau išsiplėsiu apie dizaino klaidas, tačiau svarbu nepamiršti, kad kiekvienas pristatymas pirmiausia prasideda nuo turinio. Jei jūsų prezentacija nuobodi kaip telefonų knyga, jos neišgelbės net 3D efektai, grojantys trimitai ar ryškiausios spalvos. Kiekvienas pasakojimas (o prezentacijos būtent tai ir yra) turi įdomesnį priėjimo kampą, tiesiog reikia skirti pakankamai laiko jo suradimui.
    2. Nekoncentruota informacija.
      Nepamirškite, kad prezentacija turėtų būti sutelkta į konkretų tikslą ir žinutę, kurią vėliau galėtumėte apibūdinti vienu nesudėtingu sakiniu. Tai reiškia, kad nebūtina kaskart pristatyti organizacijos istorijos nuo pat jos įkūrimo ar direktoriaus gimimo ir viso to sukrauti į vargšą Powerpoint’ą. Kuo daugiau informacijos sudėsite į vieną skaidrę, tuo mažesnė tikimybė, kad auditorija ją perskaitys ir įsimins. Šiuo atveju, less is more.
    3. Prastai parinkti šriftai.
      Nepamirškite pagrindinės prezentacijos funkcijos ir suteikite auditorijai visas galimybes matyti, apie ką kalbate. Naudojami šriftai neturi būti smulkūs ar labai įmantrūs: prezentacija turėtų būti nesunkiai įskaitoma ir iš paskutinės eilės. Siūlome rinktis iš klasikinių šriftų, pavyzdžiui, Tahoma, Verdana, Helvetica, Georgia ir panašiai. Jie lengvai skaitomi, plačiai palaikomi ir šviežesni už nusibodusius Times New Roman ar Arial. Taip pat jie padeda išvengti didelės prezentacijų nuodėmės – viduryje žodžio iššokusios Ą, Ė ar Š iš visiškai kito šrifto.

    1. Netinkamos spalvos.
      Kaip ir šriftai, spalvos padeda jums perteikti savo idėją, tad jas derėtų naudoti tikslingai. Raudonos raidės margame fone gerai neatrodys, o ryški margaspalvė prezentacija galbūt nebus tinkamiausia buhalterines paslaugas teikiančiai įmonei. Paprasta gudrybė: jei sunkiai sekasi surasti įdomų ir patrauklų spalvų derinį, visada galima eiti saugiu keliu ir naudoti juodą teksta baltame fone. Taip pat, galima pasinaudoti spalvų derinimo ratu ir surasti viena kitą papildančias spalvas. Vis tik, reikėtų nepamiršti spalvas derinti prie savo organizacijos vizualinio identiteto.
    2. Ne tik sausi faktai.
      Iliustracijas ir grafiką išnaudokite gudriai, o ne tik baltos erdvės užpildymui. Pavyzdžiui, ilgalaikę pardavimų augimo tendenciją ryškausiai atvaizduoja kreivės, o duomenų palyginimui su praeitu ketvirčiu labiausiai tiks stulpeliai. Didelis statistikos kiekis sunkiai pritraukia žiūrovo dėmesį, todėl išsirinkite tik pačius aktualiausius duomenis.

  1. Prasta vizualika.
    Tikslingai panaudojama grafika gali būti labai efektyvi, tačiau tikriausiai visi esame matę prezentacijų, turinčių prastos kokybės elementų. Penkis kartus perkopijuotas žemos rezoliucijos paveikslėlis iš Facebook, ištemptas per visą ekraną neišlaikant kraštinių santykio, nėra pats geriausias pasirinkimas ir nepadės palikti solidaus įspūdžio auditorijai. Jei turite galimybę, rekomenduojame informacijai atvaizduoti susikurti savo grafikus, o nuotraukas naudoti profesionalias ir skirti daugiau laiko jų paieškai.
  2. Prezentacija nepritaikyta konkrečiai auditorijai.
    Pristatydami direktoriui pardavimų rezultatus ir siūlydami naują idėją investuotojams juk komunikuojate kitaip, ar ne? Kitaip komunikuokite ir savo prezentacijose. Nors kokybiškai paruoštas šablonas ir gali būti universaliai pritaikomas, reikėtų atsižvelgti į kiekvienos situacijos kontekstą bei auditoriją ir atlikti bent minimalias korekcijas.

Nežinote, kaip paruošti prezentaciją? Kreipkitės pagalbos

Pristatydami savo idėją, auditorijos dėmesiui pagauti turite vos kelias minutes. Tikslingai ir atsakingai joms pasiruošus, tai gali apsukti auditorijos nuomonę 180 laipsnių kampu. Jeigu suprantate, kad kokybiškam prezentacijos paruošimui pritrūks žinių ar laiko, verta apsvarstyti ir profesionalų pagalbą, Lietuvoje jau turime kelis šios paslaugos tiekėjus (pasikalbam?). Nepamirškite, posakis, kad „įvaizdis yra viskas“ neatsirado veltui.

autorius

Linas Krisiukėnas

Komunikacijos ir rinkodaros specialistas, tikintis, kad kokybiškas turinys formuoja prasmingus ryšius tarp prekių ženklų ir jų auditorijos.

    Susisiekite su profesionalais

    Laurynas Norbontas

    PARDAVIMŲ VADOVAS

    Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.

      Susisiekite su profesionalais

      Laurynas Norbontas

      PARDAVIMŲ VADOVAS




      Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.