6 mitai apie Google reklamą, kurie trukdo parduoti daugiau

By 2021-01-1518 sausio, 2021No Comments
Google Ads

Prekybai toliau užkariaujant internetą ir kurjeriams vos spėjant suktis, neišvengiamai didėja ir reklamos apsukos. Atrodytų, paprasčiausi kanalai, kaip „Google“ paieška ar kitos PPC priemonės, jau turėtų būti tapę savaime suprantama higiena.

Visgi, teikdami tokias paslaugas vis dar susiduriame su nemažai jas supančių mitų. Vieniems tikriausiai trūksta elementarių žinių, kiti yra nusivylę praeities patirtimis. Noriu pabandyti kelis iš tų mitų išsklaidyti ir įrodyti, kad didžiąja dalimi jokios magijos čia nėra – tik statistika ir šiek tiek matematikos.

1. Žmonės nespaudžia ant reklamų

Su internetu užaugusiam žmogui gali pasirodyti, kad ilgainiui digital reklamai įgaunamas absoliutus imunitetas. Norint šį mitą išsklaidyti geriausia atsiversti statistiką – pavyzdžiui, „Google“ iš reklamos dalies 2019 m. uždirbo 160 milijardų dolerių. Neskamba kaip keli atsitiktiniai paspaudimai, ar ne? Gerokai dažniau nesėkmės priežastimi tampa prastai parengtos kampanijos nei pasirinktos reklamos platformos.

Be to, skaičiuojama, kad daugiau nei trečdalis vartotojo išvis neatskiria „Google“ reklamos nuo organiško pirmojo paieškos rezultato.

Google AdWords

2. PPC labai daug kainuoja

Taip. Arba ne. Viskas priklauso nuo to, kokius produktus ar paslaugas siūlote ir kokios grąžos tikitės. Šis mitas panašus į klausimą „ar 100€ yra daug?“. Netyčia radus kišenėje – žinoma. O jei dėl jų reikėtų dirbti savaitę?

Dirbant su PPC tipo reklama jos žavesys yra užkoduotas pačiame pavadinime – Pay Per Click, t.y., mokate už tiek, kiek gaunate realių paspaudimų. Todėl pagrindinis klausimas svarstant tokios kampanijos kaštus neturėtų būti „ar tai brangu“, turėtumėte klausti savęs, „ar tokia investicija atneša pakankamai grąžos“.

Skaičiuojama, kad vienas brangiausių „Google“ paieškoje yra paspaudimas ant „piniginio užstato“ raktažodžio norint ištrūkti iš kalėjimo Amerikoje (apie 50$ už vieną clicką). Puiki iliustracija, kad ekstremaliose situacijose pasidarome mažiau jautrūs kainai. Na, o kalbant apie mažiau egzotiškus raktažodžius ir Lietuvos rinką, dažniausiai galite apsisukti ir su keliasdešimt kartų mažesnėmis sumomis.

Google AdWords

3. Galiu viską pasidaryti pats, profesionalų nereikia

Žinoma, paleisti „Google Ads“ kampaniją galima pačiam. Lygiai taip pat pačiam galima ir pasikeisti sugedusią automobilio sankabą. Visgi, specialistas padarys viską naudodamas profesionalius įrankius ir remiantis atnaujintomis žiniomis, skirs laiko nuolatinei kampanijos priežiūrai, testavimui bei optimizavimui. O visų svarbiausia – profesionali reklama atneš daugiau pelno ją užsakančiam.

Dažnai tikima, kad reklamas pakanka tiesiog paleisti ir užmiršti. Visgi, jos reikalauja nuolatinio dėmesio, analizės ir tobulinimo, kad būtų efektyvios. Jei įtraukiamos ir kitų tinklų PPC reklamos (pvz., Facebook ar Youtube), laiko sąnaudos išauga dar labiau.

Google reklama | Tandemum

4. Kitos rinkodaros priemonės yra nemokamos, geriau naudoti jas

Šio mito kilmę irgi galima suprasti – pasirinkus dirbti su PPC reikalingas išankstinis biudžetas, kurį atiduosite platformai. Visgi, nemokama reklama vargu ar egzistuoja (nebent tai yra kaimyno rekomendacija).

Čia svarbu suprasti, kad gerai rinkodarinei kampanijai paruošti pirmiausia reikia laiko ir profesionalų įdirbio. Jis modernioje visuomenėje matuojamas pinigais, todėl šių sąnaudų nereikėtų laikyti nemokamomis. PPC atveju, didžiąją dalį darbo atlieka paieškos varikliai, todėl čia specialistų įdirbio reikia mažiau nei pvz., vystant ilgalaikę SEO ar socialinių tinklų strategiją ir kuriant didelį turinio kiekį.

Google reklama | Tandemum

5. Mokėsiu už netikrus paspaudimus

Kartais išgirstame būgštavimų, kad pinigai PPC tipo reklamai bus iššvaistomi vėjais, nes jas tiesiog spaudys ne itin draugiškai nusiteikę konkurentai. Tai iš dalies yra įmanoma, nes, techniškai, jūsų konkurentas yra lygiai toks pats interneto vartotojas kaip visi kiti.

Vis tik, pats „Google“ yra suinteresuotas piktybiškus paspaudimus atpažinti, kad klientams galėtų teikti pasitikėjimo vertą paslaugą. Sudėtingi algoritmai, aptikę dėsningą piktnaudžiavimą, jį anuliuoja, kad rezultatai nebūtų iškraipomi. Ar tikrai manote, kad jūsų konkurentas gudresnis už „Google“?

Google adwords

6. Reklamą spaudžia, bet nieko neperka

Kita dažnai pasitaikanti logikos klaida dirbant su skaitmenine reklama – paspaudimo painiojimas su pardavimu. Svarbu suprasti, kad PPC reklamos kampanija gali tik pateikti įtikinančius argumentus ir atvesti vartotoją į norimą svetainę. Čia jos funkcija ir baigiasi (išskyrus atvejus, kai naudojamas remarketingas).

Antra pusė darbo tenka tinkamai paruoštam puslapiui, kuris paskatins būsimą klientą atlikti jūsų norimus veiksmus. Kokybiškos svetainės faktorių yra nemažai: Ji turėtų veikti greitai, būti lengvai naršoma ir skatinti vartotoją atlikti pirkimą. Parduodamas produktas turėtų būti pateiktas patraukliai, išsamiai ir atsižvelgiant į kliento lūkesčius. Na, bet čia jau atskira tema, kurią aptarsime kitą kartą.

Google adwords

Tai kada paleisite savo reklaminę kampaniją?

Tikiuosi, šiandien pavyko įrodyti, kad „Google Ads“ ar kitos PPC tipo reklamos bijoti nereikėtų – jos tokios populiarios ne veltui. Pradinės investicijos į šį kanalą gali būti pakankamai mažos, o pirmieji rezultatai pasiekiami vos per kelias valandas. Norint surasti optimalią savo marketingo sumuštinio sudėtį būtina nuolat eksperimentuoti, skaičiuoti ir būti atviram naujoms galimybėms.

Na, o jei trūksta žinių, kur ir kaip pradėti, parašykite mums ir papasakosime.

autorius

Adomas Raguckas

Sertifikuotas „Google Ads“ reklamos ir analitikos specialistas. Marketingo projektų vadovas, klientams padedantis gauti ROI iš Google reklamos.

    Susisiekite su profesionalais

    Vytautas Narbutas

    VADOVAS

    Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.

      Susisiekite su profesionalais

      Vytautas Narbutas

      VADOVAS





      Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.