Kas yra Facebook reklama?
Socialinio tinklo platforma Facebook jau dešimt metų laikoma viena populiariausių platformų, kurianti vartotojų socialinį ratą bene visame pasaulyje. Tai nuolatos besikeičiančių naujienų ir reklamų tinklas, kuriame galima tiek atrasti, tiek pamesti. Neturint aiškaus tikslo bei efektyvios strategijos, jūsų reklama šiame socialiniame tinkle gali ištirpti ir likti nepastebėta. Visgi turint žinių apie rinkodarą ir suprantant Facebook veikimo principus, galite pasiekti dideles potencialių klientų auditorijas, taip padidindami savo matomumą ir susidomėjimą jūsų prekėmis ar paslaugomis.
Facebook reklama – tai mokama reklama, kuri gali būti talpinama įvairiomis formomis bei į skirtingas šios platformos vietas. Tokia reklama gali vartotojams pranešti apie jūsų prekinį ženklą, skatinti pasinaudoti pasiūlymu arba įsigyti prekę – reklamos forma ir vieta priklauso nuo jūsų.
Kuo naudinga Facebook reklama?
Jeigu vis dar abejojate reklamos galia socialiniuose tinkluose, skubame patikslinti, jog Facebook platforma yra viena palankiausių vietų rasti klientus, net jeigu jūsų užmojai apsiriboja tik Lietuvos teritorija. Lietuvoje Facebook platforma naudojasi daugiau nei 90 % žmonių (Delfi), o tai įspūdinga auditorija, kurią sudaro skirtingo amžiaus ir interesų vartotojai. Šią platformą analizuojantys specialistai gali greitai perprasti Facebook algoritmus ir padėti jums atlikti tikslingus veiksmus, kurie atneš lauktus rezultatus. Taigi kokių rezultatų jūsų e. verslas gali tikėtis iš Facebook reklamos?
Didesnis lankytojų srautas
Facebook turima auditorija yra ypač įvairi, o platformos naudojimo tikslai gali būti skirtingai naudingi, todėl suteikdami šansą vartotojams jus pažinti, pasieksite ir jums reikalingą tikslinę auditoriją. Jūsų potencialiems klientams ypač svarbu jus matyti ir pažinti – taip auginamas pasitikėjimas ir ryšys, kuris reklamų pagalba didina lankytojų srautą į jūsų svetainę
Greiti rezultatai
Kitaip nei organiškas SEO, vertingas ilgalaikiams rezultatams, mokama reklama gali pasitarnauti tuomet, kai siekiama greitesnės auditorijos reakcijos ar pranešimo pasiekiamumo. Taigi jeigu norite pranešti apie pasiūlymus, prekių naujienas arba skatinti bendrą jūsų prekinio ženklo žinomumą, įvairūs reklamos formatai suteiks jums kelius tai padaryti.
Ekonomiška reklama
Jeigu lyginsime Facebook reklamą su daugeliu kitų kanalų, pavyzdžiui, radijas, televizija, skelbimų lenta ar laikraštis, kuriuose reklama kainuoja tūkstančiais – Facebook išsiskiria kaip nepalyginamai pigesnis variantas. Be to, minėti kanalai neturi galimybės suteikti ataskaitų apie pasiektas auditorijas, o jūs negalite kontroliuoti kas tas reklamas pamatys. Taip pat, tai nesuteikia duomenų rengiant verslo metines ataskaitas, kurios yra svarbus įrankis progreso matavimui.
Individualizuota reklama
Facebook reklama leidžia ne tik pasirinkti jums tinkamą reklamos tipą, bet ir paskirti jį atitinkamo amžiaus, lokacijos, interesų vartotojams. Tokiu būdu galite būti išradingi ir eksperimentuoti skirtingais ėjimais. Čia taip pat labai pravers svarbi funkcija – Call to action mygtukas, kurį galite naudoti savo reklamoje kaip motyvaciją arba raginimą įsigyti prekę ar pasinaudoti pasiūlymu, suteikdami įrankius tai padaryti tiesiogine nuoroda į jūsų puslapį.
Be šių svarbių aspektų, negalima pamiršti ir dar vieno svarbaus rinkodaros funkcionalumo, kurį palaiko Facebook – tai retargetingo reklama, leidžianti pakartotinai pasiekti jums aktualias vartotojų auditorijas.
Kas yra Facebook retargetingas?
Facebook retargetingas (pakartotinė rinkodara) – tai suasmeninta reklama / pranešimas, skirtas buvusiems arba potencialiems klientams, kurie neužbaigė pirkimo veiksmo arba gali būti sudominti specifine preke. Ši skaitmeninė rinkodaros strategija stebi svetainės lankytojus ir jų atliekamas veiksmus tam, kad vėliau galėtų teikti susijusius pasiūlymus per socialinės medijos kanalus, skatinančius įsigyti prekę arba dar kartą apsilankyti svetainėje. Retargetingas yra įmanomas tik turint Pixel kodą, leidžiantį sekti ir matuoti konversijas bei savo auditorijas. Anot statistikos, retargetingas yra gyvybiškai svarbus internetinės svetainės sėkmei, nes 48 % visų elektroninės prekybos operacijų atlieka sugrįžtantys lankytojai (Exploding Topics). Tokia sėkmė greičiausiai ateina dėl dažnai pasitvirtinančio fakto, jog reklamuoti ir parduoti prekę yra lengviau esamiems klientams, nei ieškoti naujų. Žmonės, įsigiję ir patenkinti jūsų preke, bus labiau linkę jumis pasitikėti ir priimti tolimesnius pasiūlymus, ypač jeigu suteiksite jiems galimybę pasijausti bendruomenės dalimi arba leisite pasinaudoti specialiu pasiūlymu.
Nors paprastai reklamos yra laikomos vienkartinį efektą teikiančia priemone, galima sakyti, jog retargetingo kampanija yra sulig ilgalaikė rinkodaros strategija. Suplanavus ir paleidus retargetingo kampaniją, ji veikia savarankiškai, palaipsniui pasiekdama vis daugiau vartotojų ir skatindama konversijas. Tuo pačiu, tokiu būdu užtikrinate, jog klientas arba potencialus klientas jus atpažįsta ir mato, tad atėjus tinkamam metui apsipirkti ar esant reikiamybei, labai galimas šansas, jog tapsite jų pirmuoju variantu.
Kiek kainuoja Facebook reklama?
Atsakyti, kokia yra Facebook reklamos kaina, nėra paprasta, mat galutinę sumą nulemia daug skirtingų faktorių, o kur dar pačios platformos reakcija į kintančias tendencijas, algoritmus bei vartotojus. Nors Facebook platformoje reklamos rodos gausu, siekiant išlaikyti vartotojams tinkamą erdvę ir apsaugoti juos nuo reklamos pertekliaus, Facebook kelia reklamai ne vieną reikalavimą. Tai reiškia, jog tai pačiai industrijai priklausantys ir tą pačią auditoriją siekiantys pasiekti prekiniai ženklai turės varžytis aukcione tarpusavyje. Aukcione yra vertinama bendra reklamos vertė – taigi reklamos nauda ir tinkamumas auditorijai. Algoritmų pagalba nustatoma reklamos bendra vertė (angl. Total Value), kurią sudaro reklamos užsakovo pasiūlyta suma, numatomi galutiniai rodikliai (paspaudimų, pasidalinimų bei komentarų kiekis) ir vartotojo patirtis. Reklama, surinkusi aukščiausią bendros vertės rodiklį, laimi aukcioną ir atsiduria Facebook platformoje. Visgi vertėtų turėti omenyje, jog Facebook reklamos kaina gali varijuoti metų bėgyje – tam turi įtakos konkurentai, industrija ir sezonas.
Kokios yra Facebook reklamos ateities tendencijos?
Žvelgiant į įspūdingą pastarojo dešimtmečio socialinių medijų kelionę, tampa akivaizdu, jog šios platformos turi daug galimybių plėstis ir didinti savo įtaką tiek asmeninių, tiek verslo ryšių palaikyme. Verslai, gebantys priimti socialinių medijų taisykles ir pagal jas veikti, atras ne tik kelius pas vartotojus, bet ir naujas verslo plėtros galimybes. Šiame skaitmeniniame amžiuje galime tikėtis dar labiau išaugsiančios socialinių medijų, tokių kaip Facebook, Instagram bei Tik Tok, įtakos verslo bei rinkodaros srityse. Tokį augimą greičiausiai paveiks inovatyvių technologijų galimybės, pavyzdžiui, dirbtinis intelektas (angl. Artificial Intelligence, AI) bei virtuali realybė, kurios atras netradicinius reklamos pateikimo būdus bei netikėtą vartotojų patyrimą. Be to, galima tikėtis dar didesnės mobiliųjų telefonų naudojimo persvaros prieš kompiuterius, kuri kreips dar daugiau dėmesio į mobile-first patirtį ir jai pritaikytą reklamą.
Taigi jeigu norite žengti koją kojon su šiuolaikine reklama ir išnaudoti jos perspektyvas savo e. verslo plėtrai, skirkite dėmesio socialinių tinklų pažinimui – tai viena svarbiausių šiandienos ir rytojaus rinkodaros priemonių. Tuo labiau, pasitelkę į pagalbą profesionalus, būsite tikri, jog jūsų investicija į reklamą atsipirks, o kartu bus laimima ne vienas pranašumas, suteikiantis ne tik momentinę naudą, bet ir išliekantį pranašumą.