Kas yra SEO auditas ir kodėl jo reikia jūsų svetainei?

By 2021-04-1620 balandžio, 2021No Comments

Nors SEO istorija prasidėjo 1997 m. vis dar sulaukiame klausimo: kas yra SEO? Kas yra SEO auditas? Ir kodėl jo reikia mano svetainei?

SEO auditą būtų galima palyginti su mašinos technine priežiūra. Nuvežėte automobilį meistrui, jis pakeitė tepalus, patikrino variklį. Ir jūs ramūs, kad mašina jums tarnaus ilgai ir kokybiškai.

Taip ir su jūsų interneto svetaine. Norėdami, kad ji jums neštų kuo daugiau naudos, turite ją prižiūrėti ir prireikus atnaujinti. SEO auditas leidžia pamatyti svetainės techninę būklę, vietą „Google“ paieškoje, patikrinti tekstų kokybę. Galų gale pasitikrinti, ar svetainė veikia tinkamai pagal jūsų verslo strategiją.

Išsamiai atsakysime, kas yra SEO auditas ir kodėl jis toks svarbus jūsų tinklalapiui.

Kas yra SEO

Norite būti „Google“ pirmajame puslapyje ir svetainėje sulaukti kuo daugiau potencialių klientų?

Tuomet jūs turite turėti techniškai tvarkingą svetainę. Svetainės tekstai turi būti patrauklūs interneto vartotojams bei parašyti su raktažodžiais. Taip pat turite rūpintis svetainės reklama internete: platinti atgalines nuorodas bei straipsnius kitose svetainėse.

kas-yra-seo-auditas

Daugiau nei 30 proc., visų paspaudimų atitenka pirmajai „Google“ pozicijai. Dar 40 proc. pasiskirsto kitoms pirmojo puslapio svetainėms. Būsite pirmame puslapyje – sulauksite daugiau lankytojų / potencialių klientų! (Šaltinis: Smart Insights)

Kaip žinoti nuo ko pradėti ir kaip sudaryti veiksmų planą, kuris padėtų iškilti į „Google“ pirmąjį puslapį?

Štai čia jums reikalingas SEO auditas. Būtent jis leis sudėlioti veiksmų planą, kurį vykdant iškilsite paieškoje į viršų ir sulauksite daugiau potencialių klientų svetainėje.

Ką sužinosiu, kai bus atliktas SEO auditas? Surašome, kas yra SEO išsamiai:

Kokia techninė svetainės būklė. Arba dar kitaip sakant, sužinosite, kokia yra jūsų svetainės „sveikata“. Pamatysite visas technines klaidas. Pavyzdžiui tokias kaip: neveikiantys puslapiai, per ilgas svetainės užkrovimo greitis, Meta įrašų nebuvimas. Taip pat sužinosite ar į svetainės kodą įdėti reikiami failai (Sitemaps.org, Robots txt.), padedantys „Google“ robotukams nuskaityti jūsų svetainę.

Svetainės, kurios yra techniškai tvarkingos ir atitinka „Google“ kokybės taisykles yra keliamos į aukštesnę poziciją paieškoje.

Ar svetainė pritaikyta mobiliesiems įrenginiams. Šiais laikais labai svarbu, kad jūsų svetainė būtų pritaikyta tiek kompiuteriui, tiek telefonams ar planšetėms. Vis daugiau žmonių perka per mobiliuosius įrenginius. Tad būtų apmaudu, jei dėl svetainės nepritaikymo netektumėte dalies vartotojų srauto ir galimų pardavimų.

Kokioje vietoje „Google“ paieškoje šiuo metu yra jūsų svetainė? SEO auditas parodys, kaip jus reitinguoja „Google“. Matysite, pagal kokius raktažodžius esate aukštai, o pagal kokius žemai. Taip pat sužinosite, kiek žmonių vidutiniškai per mėnesį aplanko jūsų svetainę. Galėsite palyginti savo ir konkurentų pozicijas.

Įvertinsite savo raktažodžius. Galėsite įvertinti, ar paieškoje esate su tinkamais raktažodžiais. O gal interneto vartotojai jus turėtų rasti pagal kitokius raktažodžius? SEO audito metu jums turėtų būti atrinkti jūsų verslui aktualiausi TOP raktažodžiai. Kuriuos vėliau galėsite naudoti tiek svetainės viduje, tiek išorėje.

Ar tinkamai parašyti jūsų svetainės tekstai. Tekstai yra pagrindinė dalis, pagal kurią „Google“ nuskaito jūsų tinklalapį. Savo tekstais jūs robotukams tarsi pasakote, apie ką yra jūsų svetainė bei pagal kokius raktažodžius jus turėtų rasti žmonės. Todėl, labai svarbu, kad svetainės tekstai būtų patrauklūs, taisyklingi, tinkamo ilgio bei parašyti su jūsų TOP raktažodžiais.

SEO auditas parodys tekstų būklę – galėsite įvertinti, kur reiktų pasitempti.

Kaip sekasi jūsų konkurentams? SEO audito metu taip pat galima apžvelgti konkurentų pozicijas. Smalsu pagal kokius raktažodžius „Google“ reitinguoja jūsų konkurentus? Kiek žmonių ateina į konkurentų svetaines? Kur konkurentai turi atgalines nuorodas? SEO auditas šį smalsumą patenkins su kaupu!

Kaip dažnai reiktų atlikti SEO auditą?

Patikrinti, ar svetainėje neatsirado techninių klaidų, rekomenduojama kas 3–6 mėnesius. Tačiau, stebėti savo pozicijas paieškoje, vartotojų srautą, galima ir kas mėnesį ar net dažniau.

Jau žinote, kas yra seo auditas. O kas toliau?

SEO audito pabaigoje jums turėtų būti sudarytas veiksmų planas, kurio laikantis kilsite paieškoje į viršų ir sulauksite daugiau potencialių klientų. Išsami analizė padės strategiškai suplanuoti veiksmus, kurie leis džiaugtis puikiais rezultatais!

autorė

Milda Darulienė

Sertifikuota SEO ir skaitmeninės rinkodaros specialistė. Padedu klientams optimizuoti svetaines pagal „Google“ kokybės reikalavimus, sulaukti daugiau srauto tinklalapyje ir didinti pardavimus.

    Susisiekite su profesionalais

    Vytautas Narbutas

    VADOVAS

    Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.

      Susisiekite su profesionalais

      Vytautas Narbutas

      VADOVAS





      Perskaičiau, suprantu ir sutinku su privatumo pranešimo turiniu ir sutinku leisti tvarkyti mano duomenis kaip šios programos dalį.