SEO auditas ir jo nauda
SEO auditas – tai detali svetainės analizė, orientuota į tai,
ar ji visapusiškai atitinka paieškos sistemų keliamus reikalavimus
Interneto svetainės optimizavimas prasideda nuo audito. SEO auditas – tai SEO specialistų atliekamas išsamus svetainės vertinimas, kurio metu nustatomos spragos dėl kurių gali būti sunku pasiekti norimas pozicijas Google paieškos tinkle. SEO auditas yra viena pagrindinių rekomendacijų visoms e. svetainėms, norinčioms didinti natūralų srautą, nepriklausomai nuo jų dydžio ar pobūdžio. Pavyzdžiui, jeigu tai yra:
- nauja svetainė, neturinti arba turinti minimalų SEO optimizavimą;
- techniškai ar vizualiai atnaujinta svetainė;
- svetainė, kurią norima patobulinti bei atnaujinti;
- svetainė, kurios reitingas paieškos sistemose arba pritraukiamas vartotojų srautas ženkliai mažėja dėl neaiškios priežasties;
- į plėtrą ir augimą orientuota internetinė svetainė, kurią norima patikrinti profilaktiškai, užkirsti kelią galimoms klaidoms ir atrasti naujus strateginius žingsnius.
Jeigu jūsų e. verslas siekia augančio klientų srauto ir labiau matomos internetinės svetainės, kreipkitės į mūsų komandą ir mes nustatysime jūsų esamos svetainės našumą, jį slopinančias technines klaidas, įvertinsime konkurentus ir paruošime tikslingą strategiją. Visgi verta paminėti, jog SEO paslaugos nėra vienkartinis procesas, po kurio interneto svetainė sklandžiai veikia nuolatos – tam reikia pastovios funkcijų ir turinio peržiūros. Dėl dažnai kintančių paieškos sistemų reitingavimo parametrų, rekomenduojame atlikti auditą reguliariai – bent 1-ą kartą metuose.
Techninis SEO auditas
Techninis SEO – tai jūsų interneto svetainės bendra infrastruktūra, nuo kurios priklauso svetainės matomumas paieškos sistemoms bis pasiekiamumas vartotojams. Net jeigu esate užtikrinę informatyvų ir kokybišką klientui turinį, jis gali tapti nieko vertu be techninio svetainės optimizavimo. Lėtas svetainės krovimo greitis ir nepritaikomumas mobiliesiems įrenginiams yra svarbūs kriterijai, pagal kuriuos Google vertina svetaines.
Atlikdami techninį SEO jūsų svetainei, vertiname kaip lengvai jūsų svetainė yra pasiekiama – tai reiškia, jog analizuojame Google robotų (programinių algoritmų) judėjimo galimybes jūsų puslapyje. Šie robotai, dar vadinami botais, nuolatos skenuoja e. svetaines, skirtingais būdais vertindami jų veikimą, ten esančių duomenų pasiekiamumą ir turinio tinkamumą vartotojams. Net, rodos, mažos techninės klaidos gali kainuoti apribotą svetainės pasiekiamumą ir žemą poziciją paieškos sistemų vertinimo lentelėje. Tam, kad robotai būtų patenkinti, SEO audito metu ypač atsižvelgiame į šiuos faktorius:
- Svetainės struktūra nusako jūsų turinio išdėstymą, lengvą ir skirtingų puslapių pasiekiamumą ir susietumą. Vertindami ir kurdami strategiją, vadovaujamės loginės hierarchijos principu, kurio esmė – puslapių suskirstymas pagal vartotojui naudingą seką. Vartotojo pirmasis įspūdis apsilankius jūsų svetainėje gali būti paskutinis, jei jį apkartins neparankus funkcijų išdėstymas ir nesistemingas informacijos pateikimas.
- Svetainės žemėlapis (sitemap) – tai XML failas, saugantis informaciją apie jūsų svetainės puslapius, žymas ir jų lokaciją. Jis ypač svarbus, jeigu jūsų puslapiai nėra tinkamai susieti.
- Neindeksuota svetainė apsunkina paieškos sistemų darbą, ieškant jūsų svetainės URL ar analizuojant turinio kokybę. SEO audito metu aiškinamės, kokios kliūtys neleidžia paieškos sistemoms pasiekti jūsų svetainės ir jos indeksuoti, taip pat siūlome būdus, kurie paskatintų svetainės indeksavimą bei užtikrintų jos matomumą paieškos sistemoms.
- Svetainės saugumas yra būtinas ne tik jūsų internetinės svetainės autorizavimui, bet ir vartotojų prieigai. Neapsaugotas tinklapis nėra patrauklus vartotojams, tad apsilankę internetiniai lankytojai galimai neįvertins jo kaip profesionalaus ar naudingo, o taip pat nenorės rizikuoti galima grėsme jų asmeniniams duomenims.
- Neveikiantys puslapiai yra gana dažnas reiškinys daugelyje svetainių. Audito metu randame ir nurodome šiuos priežiūros ar atnaujinimo reikalaujančius puslapius ir nurodome planą, kuris padėtų išvengti šių klaidų ateityje.
- Pasikartojantis turinys paieškos sistemoms gali pasirodyti kaip manipuliacija, tad svarbu užtikrinti ne tik vienintelį originalų šaltinį, bet ir ištaisyti klaidinančias svetaines.
- Veikimo greitis, kaip jau minėjome, yra svarbus patenkinamos vartotojų patirties komponentas, kuris padeda jūsų svetainei sudaryti profesionalų įvaizdį, o taip pat leidžia klientų konversijoms įvykti sklandžiau ir greičiau.
- Svetainės pritaikomumas skirtingoms versijoms šiandien yra svarbesnis nei bet kada, o ypač – optimizuota mobilioji svetainė. Mobile-first – tai Google naudojamas indeksavimas, kurio metu yra vertinamas svetainės turinys per mobiliąją versiją.
Vidinis SEO auditas
Atlikę techninę SEO audito dalį, imamės interneto svetainės vidinės dalies – atliekamas vidinis SEO auditas. Vidinė svetainė pirmiausia yra matoma lankytojams, tad joje apsilankę potencialūs klientai turi rasti turinį, kuris atsako į jų klausimus bei suteikia naudingos informacijos. Kokybišką ir unikalų turinį įvertins ne tik žmonės, bet ir robotai, kurie skenuodami vidinius tekstus atsižvelgia į vartotojo paieškos tikslus bei jų išpildymą. Teisingas raktažodžių panaudojimas, vidinės nuorodos ir SEO tekstai padeda paieškos sistemoms surasti jūsų svetainę ir ją pripažinti kaip vartotojui reikalingą.
Vidinio SEO audito metu telkiame dėmesį į 4 pagrindinius komponentus:
1.Techninių klaidų identifikavimas.
Techniškai netvarkinga ir neoptimizuota internetinė svetainė įtakoja lankytojų kelionės po jūsų svetainę ir joje atliekamų veiksmų sklandumą. Lėtai veikianti, sudėtinga navigacija ar neveikiančiais puslapiais nepritrauks lankytojo pasilikti ir atlikti jums naudingas konversijas.
2. Raktažodžių analizė.
Raktažodžių analizės pagrindą sudaro jūsų tikslinės auditorijos siekiai ir vykdomos paieškos. Teisingas raktinių žodžių parinkimas ir panaudojimas – ypač svarbus procesas vidiniam svetainės optimizavimui, tad audito metu tiriame jūsų pasiekiamumą šiuo kanalu.
3. Vidinių nuorodų tinklo formavimas.
Tam, kad jūsų svetainė paieškos sistemoms atrodytų nuosekli ir susijusi, svarbu nutiesti nuorodų tinklą svetainės viduje. Tai reiškia, jog pačiame straipsnyje pravartu įterpti nuorodas į kitą jūsų svetainės puslapį, kuris būtų susijęs su aptariama tema ir padėtų vartotojams bei Google robotams lengviau keliauti jūsų svetainėje.
4. Turinio optimizavimas.
Vertiname jūsų svetainės turinio aktualumą jūsų tikslinei auditorijai, prekių ar paslaugų aprašymų informatyvumą, raktažodžių panaudojimą, susijusių straipsnių SEO reikalavimų atitikimą.
Išorinis SEO auditas
Išorinio SEO audito metu atsižvelgiame į jūsų svetainės kaimynystę: kokie kaimynai jus supa, kokiu žodžiu jus mini ir kokį pyragą vertėtų iškepti, kad jie neprašomi užsuktų pas jus į svečius. Nors ir metaforinis, tačiau toks apibūdinimas išties gana tikslus – suprantant savo auditoriją, lengviau suprasti jos keliamus reikalavimus ir surasti maršrutą jiems pasiekti. Atgalinės SEO nuorodos (backlinks) ir tam tikra rinkodara padeda megzti išorinį SEO tinklą, o jei tai daroma efektyviai – galiausiai tinklą padeda stiprinti kaimynai už jus. Sumani ir individualiai sudaryta SEO strategija gali padėti iššaukti išorinius veiksmus, kurie paskatins jūsų svetainės žinomumą.
Išorinio SEO audito metu tiriame ir vertiname potencialą šiuose veiksmuose:
- Atgalinės nuorodos – tai kitų svetainių straipsniuose paminėtas jūsų puslapis su jūsų svetainės puslapin vedančia nuoroda. Iš esmės organinių nuorodų kiekybė yra vienas efektyviausių išorinio SEO kriterijų, tačiau ir pačios SEO nuorodos turi atitikti tam tikrus kokybės kriterijus. Atgalinės nuorodos iš Google nepripažintų, nepatikimų ar žemą poziciją užimančių internetinių svetainių nebus vertingos. Taigi nuorodų tinklą vertinga plėsti kokybiškų svetainių kryptimis, nes būtent iš jų atgalinė nuoroda suveiks kaip rekomendacija Google paieškų sistemai jus įvertinti aukščiau. SEO audito metu ieškome jūsų interneto svetainės tinklo galų ir vertiname jų kokybę, tokiu būdu galime aiškiau nubrėžti, o vėliau ir padėti išpildyti, jūsų galimybių žemėlapį.
- Nuomonės formuotojų rinkodara – tai vienas iš būdų surinkti daugiau atgalinių nuorodų arba paskatinti vartotojų srautą per vartotojo rekomendaciją. Šiuolaikiniame pasaulyje influenceriai renka pavydėtino dydžio auditorijas, kurias dažnai sieja panašūs interesai. Surasti jūsų e. verslą. atstovaujantį nuomonės formuotoją gali užtrukti, tačiau tai efektyvus būdas pasiekti potencialių klientų auditoriją.
- Svečio įrašas – jau ilgą laiką naudojamas metodas, kuriuo ir šiandien galima sustiprinti savo įvaizdį paieškos sistemoms. Svečio įrašu būtų vadinamas jūsų straipsnių rašymas ir publikavimas svetimose, konkurencingose svetainėse. Toks įrašas bus veiksmingas tik tuo atveju, jei bus kokybiškas, unikalus, o taip pat aktualus abiem svetainėms.
- Kita turinio rinkodara – tai SEO taktika, kuria pristatote save platesnei auditorijai per socialinius tinklus, reklamą ar forumus. Optimizuota svetainė turi kur kas daugiau šansų pritraukti tikslingą vartotojų srautą, o to pasėkoje – ir gauti organines klientų rekomendacijas apie patenkinamas paslaugas ar aptarnavimą. Tokia taktika nėra ypač stipri, tačiau su laiku prisideda prie organinio vartotojų srauto ir aukštesnio svetainės pozicijos paieškos sistemų lentelėje.
Konkurentų analizė
Konkurentų analizė – tai daug daugiau nei tik žvilgčiojimas į svetimą kiemą. Tokia analizė yra paremta SEO pagrindais, kuriuos taikome atlikdami jūsų internetinės svetainės auditą. Šio proceso tikslas – suprasti jus supančią rinką, atskirti didžiausius konkurentus ir įsivardyti įrankius, kurie jums padėtų įstoti į jų gretas, o galiausiai ir aplenkti. Šiandieninėje, ypač internetinėje erdvėje išvešėjusioje rinkoje, turime daug kanalų bei įrankių, kurių pagalba galime rinkti įvairią informaciją apie sau autoritetingas ir konkurencingas svetaines. Vis dėlto, nors galimybių nemažai, reikia mokėti jais naudotis – štai kodėl profesionalų atliekamas auditas suteikia didesnius rezultatus. Daugelį metų dirbę su įvairių dydžių e. verslais, šiandien greitai įvertiname jų stiprybes ir silpnybes, taip sudarydami efektyvią strategiją jūsų svetainės augimui.
Yra keli būdai, kuriuos naudojame SEO audito metu vertindami konkurentus:
- Kas yra jūsų konkurentai? Šis klausimas tampa esminiu, kadangi jis paskatina paiešką, kuri apibrėžia aiškų konkurentų ratą. Konkurentais dažnai vadinsime tuos e. verslus, kurie teikia panašias paslaugas ar prekes į jūsų. Tuomet šį rezultatą dar stipriau išfiltruojame, kol atrenkame jūsų didžiausių konkurentų penketuką.
- Perprantame konkurentų strategiją. Žaidimo taisyklės dažnai priklauso tam, kuris tam žaidimui vadovauja. Konkurentai, kurie į paieškos sistemų viršūnę pateko organiškai, tikrai žino ką daro, tad lygiuotis į didžiausius priešus nėra neprotinga – atvirkščiai, būtent tai padės jums išjudėti iš sąstingio. Atliekant auditą naudojamės skirtingais įrankiais, kurių pagalba galime įvertinti vartotojų srauto ypatybes, raktinių žodžių pasirinkimus bei turinio įvairovę.
- Įvertiname jūsų srities konkurentų stiprybes ir silpnybes. Tai reiškia, jog analizuojame konkurentus giliai ir atskirai, kol atrandame taškus, kurie mums gali būti naudingi. Tiek stiprybės, tiek silpnybės gali būti naudingas tramplynas, padėsiantis daryti geriau bei mokytis iš kitų klaidų.
- Kas esate jūs? Atliekant konkurentų analizę, tampa lengviau atrasti savo vietą lentelėje. Bet kuriam verslui svarbu surasti savo auditoriją, atskirti jai aktualų turinį bei atrasti kanalus ją pasiekti. Galiausiai, SEO audite pateikiame strategiją, kuri padės auginti ne konkurentų, o jūsų galimybes.
SEO audito išvados bei tolimesnių darbų planas
Įvertinę vidinio ir išorinio SEO rezultatus galime susidaryti išsamų jūsų e. svetainės vaizdą ir pateikti tikslingą darbų planą. Mūsų atliktos analizės ataskaitoje matysite išsamius rezultatus, apimančius jūsų svetainės poziciją paieškų sistemos rezultatuose, jus pasiekiantį vartotojų srautą, įvairias raktažodžių bei konkurentų analizę ir patarimus, kaip taisyti šias klaidas. SEO auditas – tai pirmasis žingsnis link optimizuotos svetainės, kuris nurodo svetainės bendrą „sveikatos būklę“, įvardina jos silpnąsias vietas ir pateikia sprendimo būdus. Tolesnis procesas, SEO paslaugos, imasi šių problemų sprendimo ir e. svetainės autoriteto gerinimo. Svetainės optimizacija yra ilgalaikis projektas, kuriame svarbus pastovumas, kantrybė ir prisitaikymas. Tik tokiu būdu išlaikysite savo prekinio ženklo autoritetą ir aukštą poziciją savo srities konkurentų gretose.
Kaip atliekamas SEO auditas? Susipažinkite su SEO audito procesu dar išsamiau
Kas apskritai yra SEO?
Turbūt jau žinote, kad SEO trumpiniu vadiname paieškos sistemų optimizavimą (Search Engine Optimization), o tai – šiuolaikinių e. verslų varomoji jėga. Optimizuota svetainė iš esmės yra bilietas į šiuolaikinę rinką, kurioje verslo skaitmeninimas ir vartotojo poreikių prioretizavimas yra naudingas, o tiksliau – būtinas – žingsnis link sėkmingo e. verslo.
Neretai rodosi, jog Google paieškos sistemos reikalavimai kinta kartu su orų prognozėmis. Turite savo interneto svetainę ar e. parduotuvę? Sveikiname, jūs jau priklausomi nuo nepastovių paieškos algoritmų vėjų. Visgi atitikti Google reikalavimus – gana sudėtingas uždavinys, kuris reikalauja gerų pagrindų ir pastovaus atnaujinimo procesų. Tai reiškia, kad norėdami varžytis dėl pirmojo paieškos sistemų rezultatų puslapio, turėsite ne tik atlikti savo internetinės svetainės optimizavimą, tačiau ir nuolatos ją pildyti aktualiu turiniu, atnaujinti esamas funkcijas bei domėtis savo konkurentais. Optimizuota e. svetainė – labai gerai, reguliariai optimizuojama svetainė – dar geriau. Išties, tokio pastovumo reikalauja bent kartą dienoje pasikeičiantys Google algoritmų reikalavimai. Anot statistikos, 61,5 % internetinės svetainės ir 34,4 % mobiliosios programėlės paieškų nesulaukia nei vieno paspaudimo (SparkToro).
Kokią naudą teikia SEO?
- Patraukli internetinė svetainė – tai netik vizualiai daili svetainė, o taip pat funkcionali, vartotojui naudinga ir sklandžiai veikianti svetainė. Nepamirškite, kad reprezentatyvi svetainė yra tarsi jūsų e. verslo vizitinė kortelė, kuris bus atsakinga už pirmąjį ir paskutinį kliento įspūdį. Nenumokite ranka į vartotojų patirtį, ji yra vienas svarbiausių komponentų sėkmingam e. verslui.
- Augantis autoritetas – SEO reikalavimus atitinkanti internetinė svetainė turi daugiau šansų atsidurti pirmuosiuose paieškos sistemos rezultatų puslapiuose, o tai priklauso nuo to, kaip Google įvertina jūsų kompetenciją tarp esamų konkurentų. Siekis atsidurti kuo aukštesnėje pozicijoje turi pagrindo – anot statistikos, TOP trys Google paieškos sistemos rezultatai sulaukia 54,4 % visų paspaudimų (Backlinko).
- Tikslinė auditorija – optimizuojant svetainę ypač svarbu atsižvelgti į savo esamus bei potencialus klientus, tad išsami auditorijos ir raktažodžių analizė padeda išsigryninti svetainei kuriamo turinio viziją bei auginti vartotojų srautą.
- Didesnės pajamos – rezultatas, kuris pasiekiamas kelių veiksnių deriniu. Patenkinti lankytojai tampa sugrįžtančiais klientais, kurie dalinasi rekomendacijomis su kitais ir padeda jums plėsti klientų gretas. Ši organiškai veikianti grandinė savaime jums generuoja augančias pajamas.
- SEO strategija – reguliariai optimizuojama svetainė leidžia įvertinti savo e. verslo progresą, nusistatyti aiškius tikslus, turint įrankius, kurie padės juos pasiekti. E. verslai, kurie yra suinteresuoti nuolatos plėstis, gali matuoti savo progresą tokiais nemokamais įrankiais kaip Google Analytics 4, kuris leidžia matyti svetainėje apsilankiusių vartotojų atliktas konversijas bei įsitraukimą ir į tai atsižvelgiant susidaryti tolesnių veiksmų planą.
D. U. K.
SEO audito kaina priklauso nuo atliekamų darbų apimties, internetinės svetainės dydžio ir būklės (atgalinių nuorodų, turinio, raktinių žodžių).
SEO auditas – tai internetinės svetainės analizė, kurios metu vertiname techninę, vidinę ir išorinę jūsų svetainės būklę. SEO auditas yra pirmasis žingsnis, siekiant tikslingos ir efektyvios svetainės optimizacijos, nes suteikia naudingą bei reikalingą informaciją, kuri vėliau itin pasitarnauja rengiant SEO strategiją. Taipogi, auditas padės detaliai įvertinti jūsų svetainės poziciją paieškos sistemų rezultatuose.