Galvoji apie karjeros pokyčius? Patikrink atviras pozicijas 🙌

Techninis SEO – kas tai?

Techninis SEO – tai vienas iš internetinės svetainės optimizacijos procesų, kurio metu panaikinamos ir išsprendžiamos klaidos, tam, kad Google robotai ir vartotojai galėtų sklandžiai keliauti jūsų svetaine ir pasiekti jos turinį. Be techninės SEO optimizacijos kitos SEO optimizacijos dalys, vidinis SEO ir išorinis SEO, būtų bereikšmės. Kodėl?

Kas yra techninis SEO?

Techninis SEO – tai vienas iš internetinės svetainės optimizacijos procesų, kurio metu panaikinamos ir išsprendžiamos klaidos, tam, kad Google robotai ir vartotojai galėtų sklandžiai keliauti jūsų svetaine ir pasiekti jos turinį. Be techninės SEO optimizacijos kitos SEO optimizacijos dalys, vidinis SEO ir išorinis SEO, būtų bereikšmės. Kodėl?

Įsivaizduokite, jog jūsų internetinė svetainė yra viešbutis. Vidinis SEO sprendžia vidaus interjero sprendimus, svečiams malonų bei patogų vizitą užtikrinantį aptarnavimą ir dekoro detales. Išorinis SEO rūpinasi, jog apie viešbutį skelbtų jau už kelių kilometrų esantys ženklai, o informaciniai lankstinukai būtų prieinami vietiniuose restoranuose ir pramogų centruose. Tuo tarpu techninis SEO rūpinasi, kad jūsų namas turėtų duris ir langus, o vidaus išplanavimas leistų patogiai judėti namo viduje. Jeigu pagrindinės jūsų namo durys atsivers į vonios kambarį, o tam, kad patekti į skirtingas patalpas, teks ropštis per langus arba klaidžioti vidaus labirintais, jūsų svečiai greitai atsisakys lankytis. Panašiai ir su internetine svetaine – netvarkinga svetainė su neveikiančiais puslapiais, erzinančiai lėtu krovimo greičiu ir išplaukusiu tekstu mobiliajame formate greitai atstums lankytojus ir nulems žemą poziciją paieškų sistemos rezultatuose.

Svetainės struktūra

Svetainės struktūra – tai jūsų internetinės svetainės puslapių išdėstymas ir susiejimas tarpusavyje. Panašiai kaip pastato architektūra, užtikrinanti patogų patalpų išplanavimą, internetinė svetainė turi sudaryti aiškų bei sklandų maršrutą savo lankytojams ir Google robotams. Struktūrizuojant svetainę galima išvengti arba sumažinti nesusietų (angl. orphan) puslapių skaičių, kurie tampa neprieinami robotams. Idealiu atveju, visi svarbiausi svetainės puslapiai turėtų būti pasiekiami per 1-3 paspaudimus nuo pagrindinio puslapio. Logiškai sutvarkyta svetainės struktūra tikslingai veda lankytoją link konversijų ir palengvina jo užduotį randant reikiamą informaciją. Be abejonės, sklandi kelionė puslapiais robotams taip pat patinka – svetainės puslapiai yra lengviau nuskaitomi bei indeksuojami.

Sitemap.xml

Dar vienas reikšmingas elementas svetainės indeksavimui yra Sitemap.xml, t. y. svetainės XML žemėlapis, kuris talpina informaciją apie jūsų puslapius, vaizdinę medžiagą, žymas bei lokaciją. Sitemap.xml yra talpinamas Google Search Console paskyroje, tokiu būdu palengvinant ir paspartinant robotų kelionę net didele svetaine, kurios puslapiai yra nesusieti arba netinkamai susieti tarpusavyje.

Svetainės indeksavimas

Kaip jau minėjome, svetainės indeksavimą atlieka paieškų sistemų robotai, vaikščiodami po jūsų svetainę ir vertindami jos išdėstymą, susietumą, aktualumą bei pasiekiamumą. Iš visų internetinių svetainių surinkta informacija yra talpinama į milžinišką duomenų bazę (angl. search index). Jeigu svetainė yra techniškai netvarkinga ir neprieinama, paieškų sistemos jos negali indeksuoti, o to pasėkoje vartotojai svetainės nemato paieškų sistemų rezultatų puslapyje. Tai iš esmės paverčia jūsų svetainę neprieinama – vartotojai neranda jūsų svetainės, tad užkertate kelią vartotojų srautui bei galimoms konversijoms. Tampa akivaizdu, jog svetainės indeksavimas, taigi ir tvarkinga svetainė, yra ypač reikšmingas faktorius jūsų e. verslo sėkmei.

Štai kelios galimos klaidos, lemiančios nesuindeksuotą jūsų internetinę svetainę:

  • Nėra domeno pavadinimo;
  • Svetainė nėra pritaikyta mobiliesiems įrenginiams;
  • Neteisinga arba pernelyg sudėtinga programavimo kalba;
  • Lėtas svetainės krovimo greitis;
  • Nekokybiškas turinys (trumpi, neinformatyvūs tekstai, raktažodžių trūkumas);
  • Svetainė nepritaikyta vartotojui;
  • Peradresavimo kilpa;
  • Neteisingas arba neįdiegtas robots.txt failas;
  • Nesaugus tinklalapis (neįdiegtas SSL sertifikatas).

Taigi aptarkime keletą šių klaidų detaliau, kad suprastume jų svarbą bendram jūsų internetinės svetainės įvaizdžiui bei pasiekiamumui.

Robots.txt

Robots.txt – tai tekstinis failas, kuriame talpinami paieškos sistemoms skirti nurodymai apie tai, kaip jūsų puslapiai turėtų būti nuskaityti. Neteisinga arba neatnaujinta informacija gali blokuoti robotų prieigą ir neleisti puslapiui būti suindeksuotam, o tai ypač nenaudinga jūsų internetinės svetainės pozicijai.

Techninis SEO - statistika

SSL sertifikatas (HTTPS)

Jeigu jūsų internetinė yra nesaugi, vartotojai nenorės rizikuoti prarasdami savo duomenis ir verčiau pasirinks patvirtintą svetainę vietoj jūsų. Vertinant svetaines, šis kriterijus užima svarbią vietą jau nuo 2014 metų. Šiandien, kai asmeniniai duomenys yra reikalingi bene kiekviename žingsnyje, o duomenų vagystės tampa kasdieniu įvykiu, vartotojai yra suinteresuoti savo privatumo apsaugojimu. Nesaugi svetainė taip pat nežavi paieškos sistemų – norėdamos apsaugoti lankytojus, jos gali blokuoti tokias svetaines arba duoti įspėjimus apie nesaugų turinį.

Nesaugias svetaines galima atskirti pagal svetainės adresą. Internetinės svetainės, turinčios SSL sertifikatą, savo svetainės adrese turi HTTPS junginį, tuo tarpu nesaugios žymimos HTTP. SSL sertifikato įdiegimas nėra sunki užduotis, tačiau ypač reikšminga laimint vartotojų pasitikėjimą ir auginant savo poziciją rezultatų puslapyje.

Svetainės krovimo greitis

Jūsų svetainės greitis – ne mažiau svarbus argumentas svarstant, ar verta optimizuoti internetinę svetainę ir atkreipti dėmesį į taisykles, kurias diktuoja techninis SEO. Krovimo greitis neprasprūs lankytojui pro akis, nes būtent tai bus pirmasis dalykas, su kuriuo jam teks susidurti dar prieš patenkant į jūsų svetainę iš paieškos rezultatų puslapio. Statistika rodo, jog vidutinis puslapių krovimo greitis svetainėje yra 3,21 sekundė (Pingdom). Ir nors iš pirmo žvilgsnio tai neprimena varginančio laukimo, kiekviena sekundė tampa esminė žinant, kad elektroninės prekybos svetainės, kurių krovimo greitis yra 1 sekundė, sulaukia tris kartus didesnių konversijų (Portent).

Taigi lėta ir „klibanti“ svetainė nėra patraukli vartotojui – suerzintas pernelyg ilgo laukimo jis greičiausiai paliks svetainę kaip nekokybišką bei nepatikimą, net nesuteikęs šanso jūsų turiniui. Taip pat, tokia svetainė taps kliūtimi ir jums, nes turėdami techniškai netvarkingą svetainę konkurencingoje srityje netiesiogiai padėsite augti savo konkurentams, kurie sulauks vartotojų, palikusių jūsų svetainę.

Svetainės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams

Kalbant apie svetainės krovimo greitį, tai vienodai reikšminga savybė ir mobiliesiems įrenginiams. Pastaraisiais metais internetinių svetainių naršymas per mobiliuosius telefonus gerokai išaugo. Todėl šiandien, kuriant naujus svetainės funkcionalumus ar optimizuojant esamus, vertėtų pradėti nuo mobiliojo formato. Išties, visos svetainės gali būti pasiektos mobilioje telefono naršyklėje, tačiau čia tampa svarbus terminas mobile-friendly, kuris reiškia ne svetainės pasiekiamumą, o pritaikomumą mobiliojo telefono ekrane. Nedideliame ekrane turi būti patogiai išspręsti teksto dydžio, funkcionalumo bei mygtuko išdėstymo klausimai, už kuriuos šiandien atsakingi UX / UI dizaineriai, kadangi jų siekiamybė – teigiama vartotojo patirtis.

Pasikartojantis turinys

Kalbant apie turinį, jo unikalumas ir nauda vartotojui išlieka esminiu kriterijumi, siekiant konkurencingos pozicijos paieškų sistemų rezultatų puslapyje. Jeigu vertindami svetainę Google robotai randa puslapius, kurių turinys yra identiškas arba labai panašus, organinis vartotojų srautas gali stipriai nukentėti. Problema ta, jog Google negeba atskirti, kuris puslapis yra originalus, todėl visų pozicija nukenčia vienodai. Pasikartojantis turinys taip pat gali nulemti ir kitas problemas:

  • Susilpnėjusi atgalinių nuorodų nauda (angl. diluting backlinks). Nors atgalinės nuorodos yra itin svarbi SEO praktika, tačiau pasikartojantis turinys silpnina jų efektyvumą. Kodėl? Neoriginalus turinys, paieškų sistemų vertinimu, yra nekokybiškas turinys. Taigi nenuostabu, jog nekokybiškos svetainės nuorodų vertė atitinkamai krenta.
  • Iššvaistytas „naršymo biudžetas“ (angl. crawl budget) – tai svarbi sąvoka, susijusi su puslapių kiekiu, kuriuos paieškos sistema gali nuskaityti. Jeigu Google užtrunka daug laiko vertindama nekokybišką ir pasikartojantį turinį, ji galimai praleis kitus jūsų kokybiškus puslapius, kurie galėtų pasitarnauti jūsų pozicijai vertinimų lentelėje.

Neveikiantys puslapiai (404) ir nuorodos

Dar vienas nemažesnę reikšmę jūsų svetainei turintis elementas yra neveikiantys puslapiai. Išorinės nuorodos, vedančios skaitytojus iš jūsų svetainės į kitą svetainę, kaip į vertingą turinį, yra svarbi SEO strategijos dalis. Visgi neretai nutinka taip, jog kitos svetainės ištrina arba perkelia puslapius, į kuriuos vedė jūsų nuoroda, tad vartotojai atkeliauja į neveikiantį puslapį. Ne tik vartotojams tenka nusivilti neatnaujinta informacija – vertindamos jūsų svetainę, paieškos sistemos keliauja ir į jūsų nurodytus išorinius puslapius, o radę vartotojui nenaudingą puslapį atitinkamai įvertina ir jūsų svetainę. Bėda ta, jog svetimi puslapiai nėra jūsų kontrolėje, tad jiems tapus neveikiančiais galite nieko neįtarti. Tam, kad to išvengtumėte, svarbu reguliariai atliekamas SEO auditas, kurio metu bus įvertintos svetainėje esančios klaidos bei atnaujintos neveikiančias nuorodos. Neabejotinai, tokia profilaktinė higiena pasitarnaus tiek jūsų svetainės lankytojams, tiek jūsų pozicijai.

Taigi techninis SEO, nors ir dažnai nematomas vartotojo akiai, galiausiai turi didelę įtaką jo patirčiai. Siekiant atrakinti kelius vartotojų srautui ir tapti autoritetinga internetine svetaine tarp savo srities konkurentų, svarbu investuoti laiko į visapusišką higieną, įvaizdį bei kokybę. Jeigu nusprendėte žaisti pagal taisykles, žinote – SEO optimizacija yra tiesiausias kelias link matomumo, pasiekiamumo ir įvertinimo.

Adomas Raguckas Marketingo projektų vadovas
Pasidalink su draugais:

Atnaujinkite savo verslą naudodami pažangiausius IT sprendimus

Su mūsų draugiška ir kompetentinga komanda jums daugiau niekada nereikės jaudintis dėl techninių problemų. Leiskite mums padėti jums išnaudoti visas jūsų verslo galimybes.