Galvoji apie karjeros pokyčius? Patikrink atviras pozicijas 🙌

Vidinis SEO – kas tai?

Vidinis SEO – tai vidinės internetinės svetainės dalies optimizacija, kurios metu tobulinamas jos turinys, nuorodų sąsajos bei unikalumas, siekiant iškilti paieškos sistemų rezultatuose bei nutiesti kelius potencialiems svetainės lankytojams.

Iš tiesų, vidinis SEO optimizavimas (angl. On-site SEO) primena begalinę pasaką, kuri kiekvieną kartą sekama vis kitaip, priklausomai nuo susirinkusios auditorijos. Tam turi įtaką nuolatos besikeičiantys paieškų sistemų algoritmai bei vartotojų įpročiai, kurie pateikia eilę reikalavimų norintiems būti matomiems pirmajame paieškų sistemų rezultatų puslapyje. Visgi vidinis SEO yra reikšminga visos internetinės svetainės optimizacijos dalis, kurios sėkmę lemia atidumas mažoms detalėms bei savo tikslinės auditorijos pažinimas.

Kuo skiriasi vidinis SEO ir išorinis SEO?

Vidinis ir išorinis SEO yra dvi vienodai reikšmingos SEO strategiją sudarančios dalys, tačiau kiekviena orientuojasi į skirtingus internetinės svetainės optimizavimo būdus. Išorinis SEO yra glaudžiai susijęs su svetainės pozicijos gerinimu per išorinius kanalus, tokius kaip socialinės medijos, rekomendacijos bei išorinio nuorodų tinklo formavimas. Tuo tarpu vidinis SEO orientuojasi į pačią internetinę svetainę sudarančius komponentus ir jų kokybę, pavyzdžiui: turinio tekstai, raktažodžiai, antraštės, vidinės nuorodos, vartotojui patogi svetainės struktūra bei lengvas svetainės nuskaitymas paieškos sistemoms.

SEO paslaugos įprastai prasideda būtent vidine SEO optimizacija, nes jos užtikrinimas stato stiprius pamatus kitiems SEO optimizacijos etapams ir būtiniems procesams. Internetinės svetainės viduje esantis turinys – lyg vizitinė kortelė, kuri geriausiai atspindi e. verslo autentiškumą ir įvaizdį, o taip pat tampa matoma kiekvienam į svetainę užsukusiam svečiui. Svetainės turinys, struktūra ir vidinių nuorodų tinklas yra bene labiausiai jūsų kontrolėje esantys faktoriai, nuo kurių verta pradėti kiekvieną sėkmingą SEO strategiją.

Koks yra vidinio SEO tikslas?

Apskritai, SEO optimizacijos tikslas šiandien, labiau nei bet kada, yra orientuotas į lankytoją. Lankytojas yra tarsi epicentras, kurio įsitraukimą svetainėje ir joje gautą naudą užtikrinantys kriterijai yra statomi į pirmąją vietą. Sklandžiai veikianti svetainė ir informatyvus turinys lankytojui ir paieškos sistemoms signalizuoja apie patikimą ir aktualią internetinę svetainę.

Vidinio SEO tikslą galima išskirti į dvi dalis:

  • Užtikrinti, kad Google paieškos sistema teisingai interpretuotų jūsų internetinės svetainės turinį bei iškeltų jį kaip kokybišką ir naudingą aukštesnėje pozicijoje paieškos sistemos rezultatų puslapyje (SERP).
  • Pateikti lengvai pasiekiamą ir tikslinei auditorijai aktualų svetainės turinį, atsakantį į vartotojų pateikiamas užklausas.

Kokia yra vidinio SEO nauda?

Kaip jau minėjome, vidinė SEO optimizacija yra reikšminga tiek paieškos sistemų, tiek lankytojų atžvilgiu. Šios dvi „auditorijos“ yra glaudžiai tarpusavyje susijusios, nes be vienos nebūtų kitos, ir atvirkščiai. Tai reiškia, jog užtikrinę savo internetinės svetainės indeksavimą paieškos sistemoms, atversite kelius ir lankytojams, tuo tarpu pritraukę daug lankytojų, kelsite pasitikėjimą ir paieškos sistemoms.

Kalbant apie paieškos sistemas, pastebėsite, jog dažnai yra akcentuojama būtent Google – kodėl? Skaičiuojama, jog 2023-aisias metais Google paieškos sistema užima apie 85,55 % pasaulinės paieškos sistemų rinkos (Statista), tad e. verslai, norintys atsidurti paieškos sistemų rezultatų pirmuosiuose puslapiuose, konkuruoja atsižvelgdami į Google teikiamus reikalavimus. Lietuvoje Google naudojasi stebėtinai didelė vartotojų dalis ir tik keli procentai renkasi kitas paieškos sistemas. Taigi net jeigu jūsų klientai patenka į šį mažą procentą, vadovaudamiesi Google SEO metodais būsite įvertinti ir matomi Yahoo, Bing ar Yandex sistemose.

Grįžtant prie vidinio SEO, jo metu atliekami svetainės struktūros, vidinių nuorodų bei turinio patobulinimai leidžia Google paieškos sistemos robotams (dar vadinamais „botais“) atlikti jūsų svetainės vertinimą, keliaujant svetainės tinklu ir apsilankant skirtinguose svetainės puslapiuose. Google sprendžia apie ką yra jūsų internetinė svetainė ir kiek ji yra naudinga vartotojui, vertindama vidiniam ir išoriniam SEO svarbius faktorius. Jeigu jūsų svetainė atitinka Google pateiktus reikalavimus ir esamus algoritmus, ji yra indeksuojama ir tampa matoma paieškos rezultatuose. Tuo tarpu jūs sulaukiate didesnio vartotojų srauto ir skatinate konversijas.

Įprastai vidinio SEO optimizacijos procesas susideda iš 3 pagrindinių etapų: turinys, svetainės struktūra ir vidinės nuorodos. Žemiau pakalbėsime apie kiekvieną jų detaliau.

Vidinis SEO

Turinys

Turbūt esate girdėję, jog turinys yra SEO karalius – ši skambi frazė kartojama visai ne be reikalo. Internetinė svetainė, apvilkta dailiausiu dizainu ir papildyta inovatyviomis funkcijomis bus naudinga tik tuomet, kai ją pasieks klientai. Vis dėlto, be kokybiško turinio jūsų e. verslas bus nematomas nei paieškos svetainėms, nei vartotojams. Tą pagrindžia ir šių metų statistika – reitinguojant internetinę svetainę, iš daugiau nei 200 faktorių reikalavimų sąrašo paieškų sistemos labiausiai vertina kokybišką ir aktualų turinį (DemandSage).

Tuo paremta ir Google paieškos sistemų kokybės vertinimo gairėse nuskambėjusi sąvoka „E-A-T“ (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), kuri lietuvių kalboje reiškia:

  • Kompetencija – savo subjekto išmanymas, sukauptos žinios, patirtys bei turimas įgaliojimas.
  • Autoritetas – jūsų prekinio ženklo ir darbų pripažinimas tarp kitų tos pačios srities specialistų.
  • Patikimumas – priimtų saugumo protokolų ir standartų paisymas.

Šie trys kriterijai atspindi Google paieškos sistemos kokybės vertinimo gairių reikšmingiausias savybes, kurios iškelia turinio svarbą į dar aukštesnį lygį. Šiandien SEO strategija nesuteikia bilieto į pirmąjį rezultatų puslapį – tuo pačiu reikalaujama lankytojams suteikti tai, kas žadama, bei užtikrinti puikią apsilankymo patirtį.

Turinio optimizacija

Vartotojui pritaikytas turinys reiškia ne tik kokybišką svetainės tekstą, kuris suteikia atsaką į skaitytojo užklausas, tačiau taip pat ir lengvai skaitomą turinį, kuriam įtakos turi vizualus išdėstymas ir struktūra, pavyzdžiui:

  • Lengvas skaitomumas. Aiškiai ir suprantamai parašytas tekstas – taip, kad „permetęs akimis“ tekstą skaitytojas galėtų rasti reikiamus atsakymus.
  • Dėstymas papunkčiui bei paryškintas tekstas. Vizualiai tvarkingas ir struktūrizuotas tekstas padės išlaikyti skaitytojo dėmesį ir lengviau įsisavinti informaciją.
  • Nuosaikus raktinių žodžių naudojimas. Perdėtas raktinių žodžių kiekis ir atsitiktinis paskirstymas tekste jau senokai perprastas paieškos sistemų. Šioje vietoje vartotojui kuriamas tekstas vėl laimi – raktažodžių panaudojimas turi būti nuosaikus, neapkraunantis teksto ir nedarkantis jo rišlumo.
  • Antraštės. Apgalvotos temų ir potemių antraštės domina skaitytoją ir leidžia įsilieti į teksto seką. Tuo tarpu antraštėse naudojami raktažodžiai teigiamai veikia paieškos sistemų vertinimą.
  • Trumpi sakiniai ir pastraipos. Ilgi tekstų „tapetai“ nuteikia skaitytoją ilgam ir sudėtingam informacijos įsisavinimui, o kartais net paskatina ieškoti paprasčiau pateiktos informacijos kitose internetinėse svetainėse.

Raktiniai žodžiai

Raktiniai žodžiai – tai vienas svarbiausių SEO turinio optimizavimo komponentų, turintis didžiulę įtaką internetinės svetainės pasiekiamumui ir jos aktualumo vartotojui vertinimui. SEO audito metu, raktažodžių analizė leidžia nustatyti, ko ieško jūsų tikslinė auditorija ir suteikti jiems aktualią informaciją tų pačių terminų pagalba. Nors didžiąją daugumą vartojamų raktažodžių sudaro 1-2 žodžiai, paieškos sistemos vertina ir sudėtingesnius raktinių žodžių junginius – angliškai vadinamus „long-tail keywords“, sudarytus iš 3-5 žodžių. Tokie raktažodžiai yra mažiau konkurencingi, tačiau taikydamiesi į mažesnes vartotojų grupes gali pasiekti tik suinteresuotą auditoriją, turinčią specifinių poreikių.

Vaizdinis turinys

Vaizdinio turinio optimizacija, tai yra nuotraukos, iliustracijos, statistikos grafikai bei vaizdo įrašai ne tik nuspalvina svetainės įvaizdį, bet taip pat suteikia skaitytojui skirtingus jutimus skatinančią medžiagą, kuri gerina įsitraukimą bei informacijos įsisavinimą. Tai taip pat potencialių klientų srautą didinantis veiksnys – žmonių procentas, ieškantis prekių ar informacijos pagal vaizdinę medžiagą tik didėja. Tuo tarpu tik optimizuotas vaizdinis turinys bus matomas ir pasiekiamas paieškų sistemų rezultatuose, kitu atveju jis nuguls kaip masyvus nereikalingas baldas, apkraunantis ir lėtinantis svetainę bei išnaudojantis didelius resursus.

Svetainės struktūra

Vidinė SEO optimizacija neapsieina be dar vienos svarbios dalies – svetainės struktūros. Tvarkinga internetinė svetainė daro gerą įspūdį tiek vartotojui, tiek paieškų sistemoms, o aiški svetainės struktūra su susietais puslapiais ir išskirtomis temomis neklaidina lankytojų ir Google robotų kelionės svetainėje, piešdama aiškų maršrutą reikiamai informacijai rasti.

Meta title ir meta description

Nors tam tikra dalis SEO specialistų nepriskiria meta pavadinimų (angl. meta title) ir meta aprašymų (angl. meta description) prie SEO vertinimo faktorių sąrašo, šios, rodos, nedidelės detalės, leidžia Google suprasti apie ką yra jūsų svetainė ir joje esantys puslapiai, o taip pat netiesiogiai turi įtakos jūsų svetainės paspaudimų rodikliui, vadinamam trumpiniu CTR (angl. Click-through Rate). Unikalus puslapio meta pavadinimas yra pirmasis elementas, matomas paieškų sistemų rezultatuose, tad potencialūs jūsų svetainės lankytojai gali momentaliai susidaryti nuomonę apie jūsų kuriamą turinį ir paslaugas, o tai naudingas ėjimas jums, jei siekiate pritraukti didesnį svečių srautą. Tuo tarpu meta aprašymas, atvaizduojamas po meta pavadinimu, padeda detaliau suprasti puslapyje aptariamą temą ar teikiamas paslaugas. Labai svarbu, kad šie elementai būtų nuolatos optimizuojami – tokiu būdu jie pasitarnaus jūsų lankytojams bei atitiks jų kintančius paieškos užklausų įpročius.

Antraštės

Antraštės – tai lyg tekstinio formato rodyklės, galinčios susisteminti ir sutrumpinti skirtingas jūsų turinio dalis, o tai pliusas tiek užsukusiam lankytojui, tiek Google robotui. Skirtingų antraščių formatų (H1, H2, H3 ir t. t.) panaudojimas svetainės įrašuose padeda supaprastinti aptariamą temą ir reikšmingai išskirti svarbiausias temos dalis.

Schema Markup

Schema Markup – tai dar ganėtinai nauja paieškos sistemų kalba arba kodas, sudarantis dar vieną ne mažiau svarbų internetinės svetainės įvaizdžio elementą, padedantį paieškos sistemoms aiškiau suprasti jūsų turinį ir jį tikslingiau pateikti vartotojams. Šio faktoriaus pagalba vartotojai jau paieškų sistemos rezultatų lange gali matyti ne tik jūsų internetinės svetainės meta pavadinimą ir aprašymą, bet ir suteikiamų paslaugų ar prekių kainą ir įvertinimus. Jeigu Schema Markup duomenys užpildyti teisingai, jūs didinate savo šansus sulaukti daugiau paspaudimų (CTR), o tuo pačiu skatinate potencialių klientų konversijas.

Vidinės nuorodos

Trečioji vidinės SEO optimizacijos dalis yra vidinės nuorodos (angl. internal links) – tai nuorodos, vedančios iš vieno jūsų svetainės puslapio į kitą. Tai ypač reikšminga SEO optimizacijos dalis, padedanti struktūrizuoti internetinę svetainę ir susieti jos turinį vidinių nuorodų tinklu. Tokiu būdu Google supranta svetainės turinį kaip nuoseklų ir susijusį, o taip pat pritaikytą vartotojo patogumui.

Techninis SEO

Techninių internetinės svetainės klaidų tvarkymas įprastai nėra akivaizdus nepatyrusiam vartotojui, tačiau tiesiogiai atsiliepia vartotojo patirčiai. Techniškai neoptimizuota svetainė – tai paprastai lėtai veikianti svetainė su nebegaliojančiais puslapiais bei prastai veikiančiomis funkcijomis. Tokia svetainė yra kur kas sunkiau matoma paieškos sistemų rezultatuose, o taip pat yra vertinama kaip nepatikima ir vartotojui nepritaikyta. Techninė SEO optimizacija šalina ir tvarko identifikuotas klaidas, taip gerindama jūsų internetinės svetainės įvaizdį, pasiekiamumą ir vartotojo patirtį.

Galiausiai, vidinis SEO optimizavimas reikalauja pilno įsitraukimo į tvirtų turinio pamatų kūrimą ir tobulinimą, žaidžiant su kintančiais paieškos sistemų ir vartotojų poreikiais. Kol vidinis SEO kuria jūsų unikalų įvaizdį, kiti SEO etapai, techninis SEO ir išorinis SEO, rūpinasi jūsų svetainės technine higiena ir pozicijos auginimu per kitų internetinių svetainių pripažinimą. Jeigu siekiate tikslingo internetinės svetainės vartotojų srauto augimo ir konkurencingos pozicijos paieškų sistemų rezultatuose, SEO paslaugos ir jų palaikymas jums bus ilgalaikė ir atsiperkanti investicija. Visgi prieš tai atliktas SEO specialistų stipriai rekomenduojamas SEO auditas padės nustatyti esamas internetinės svetainės klaidas ir trūkumus bei padės sudaryti tinkamiausią SEO strategiją.

Adomas Raguckas Marketingo projektų vadovas
Pasidalink su draugais:

Atnaujinkite savo verslą naudodami pažangiausius IT sprendimus

Su mūsų draugiška ir kompetentinga komanda jums daugiau niekada nereikės jaudintis dėl techninių problemų. Leiskite mums padėti jums išnaudoti visas jūsų verslo galimybes.