Ko reikia, kad IT projektas netaptų pelke?
𝘌-𝘴𝘩𝘰𝘱’𝘰 ar bet kokios 𝘤𝘶𝘴𝘵𝘰𝘮 sistemos kūrimas yra 30% planavimo ir 70% darbo. Kaip tuos darbus suvaldyti?
𝘌-𝘴𝘩𝘰𝘱’𝘰 ar bet kokios 𝘤𝘶𝘴𝘵𝘰𝘮 sistemos kūrimas yra 30% planavimo ir 70% darbo. Kaip tuos darbus suvaldyti?
Sakysite, o ką čia valdyti? – pažiūri ar dirba, ar pinigų liko, ar spės ir perduodi informaciją tam, kam reikia. Informuoji klientą kaip kas ir viskas. Tiek čia to darbo ir pridėtinės PM’o vertės…
Ar žinote, kas būna po tokios 👆 “vadybos”? Išsipūtęs biudžetas, 5 ar daugiau kartų nukelti deadline ir “daugiau NIEKADA” situacija. O kad taip nebūtų, dalinuosi savo planavimo žingsniais, be kurių geras projekto valdymas yra tik du girdėti žodžiai.
- Step 1 – kaip ir kiekviename gerai suorganizuotame renginyje, kažkas juk turi viso proceso metu neužmiršti – kas ir kodėl yra daroma? Turime tikslą ir gražią viziją – reikia iniciatoriaus. Pas mus šis vaidmuo atitenka projektų vadovams. Susižiūrime, kas per “vakarėlis” planuojamas, kas jame dalyvauja ir kuo dar reiktų pasirūpinti, kad viskas, apie ką dabar svajoja klientas taptų realybe.
- Step 2 – paplanuokim. Jei pirmame žingsnyje galėjome daugiau pasvajoti, šiame visas svajones prisirišam ir pabandom pažiūrėt, ką išties pagal galimybes (tiek mūsų, tiek kliento) įmanoma padaryti. Suplanuojame biudžetą, resursus, etapus, nusimatome, kur gali kilti bėdų ir pasiruošiame tų problemų šalinimo planui. Čia smagiausia ir liūdniausia dalis – visko suplanuoti neįmanoma, pokyčių vyksta tiek vienoje, tiek kitoje projekto pusėje, nuo finansavimų iki biuletenių, bet neplanuoti, patikėkite, per didelė prabanga.
- Step 3 – paplanavome, o dabar – imamės darbų. Paskirstome darbus tarp kitų užduočių (juk šiais laikais, man regis, jau nebeįmanoma nemultitaskint), susidėliojame prioritetus, terminus, užduotis ir žingsnis po žingsnio, užduotis po užduoties įgyvendinam planą. Čia nuolat reikia informacijos atnaujinimo, patikslinimo ir dalinimosi su klientu. Juk neužtenka pasilabinti Step1 ir atsisveikint Step 5 😉 Projektų vadovas čia tarsi laidininkas, o gal kempinė: sugeri viską ir atitinkamai paskirstai informaciją, kur/ kam reikia, tokiu būdu, koks tinkamiausias adresatui. Jei programavime magijos nėra, tai čia ji tikrai pasireiškia 😀
- Step 4 – kontrolė. Kontrolė ir reakcija, sakyčiau. Jau išlipom iš rėžių, ar dar viskas pagal planą? Jau skambint pavojaus varpais, o gal iki tokio momento įmanoma neprieiti sekant eigą ir viską gerai suplanavus? Na patirtis tokia, kad iš anksto visko nenumatysi. Ir nieko čia blogo, tiesiog svarbu laiku pastebėti ir imtis veiksmų. Kuo anksčiau problemą aptiksi ir pašalinsi, tuo mažiau nepatogumų tai sukels. Tinka ne tik IT sprendimams, bet ir kasdienių rūpesčių šalinimui.
- Step 5 – visų ilgai lauktas momentas! Darbai atlikti. Atiduodame sukurtą produktą ir viską, kas su juo susiję, pasimojuojame su klientu, o tada…. sėdame peržiūrėti projekto eigos. Peržiūrėti ir pasimokyti, kad kitą kartą viskas vyktų dar sklandžiau ir profesionaliau. Dirbame su žmonėmis. Pasitaiko gerų ir ne tokių gerų sprendimų, bet abu prisideda prie tobulėjimo. Ir čia svarbu mokėti atsigręžti, pagirti bei priimti kritiką bei pasisemti motyvacijos laukiantiems darbams. Bet apie tai – kitą kartą 😉