UX dizainas ir svetainės efektyvumas: kaip tai susiję?
Kas svarbiau: produktas ar patirtis? Marketingistai jau seniai kalba apie vartotojo patirties įtaką pardavimams. Juk būtent patirties kokybe šiandien yra matuojama klientų meilė jūsų prekės ženklui. O kokia patirties reikšmė naršant jūsų e-shope ar interneto svetainėje?
Kas svarbiau: produktas ar patirtis? Marketingistai jau seniai kalba apie vartotojo patirties įtaką pardavimams. Juk būtent patirties kokybe šiandien yra matuojama klientų meilė jūsų prekės ženklui. O kokia patirties reikšmė naršant jūsų e-shope ar interneto svetainėje?
Nenorite bounce rate aukštumų? Tuomet metas pasikalbėti apie UX dizainą.
Visas internetas pastarosiomis savaitėmis apsėstas naujienos apie ChatGPT robotą. Kad ir kaip yra šaunu, jog tekstą parašyti galima vos per kelias minutes, tačiau mūsų lūkesčiai labai keičiasi su technologijomis! Šiais laikais perkant elektroninį prietaisą svarbu ne funkcijos, o patirtis, kurią sukaupiate ją naudodami. Taigi, vartotojo patirtis iš esmės ir yra būdas išsiskirti iš minios.
Padėti savo vartotojams rasti tai, ko jie ieško, o ne pasiklysti informacijos jūroje – štai kokia yra pagrindinė gero web dizaino misija. Jūsų taip pat.
Vartotojai daug laiko praleidžia naršydami svetainėse, skaitydami naujienas, naudodami mobilias programėles. Akys kasdien skenuoja daugybę teksto eilučių. Tačiau ar visada vartotojas pamato tai, ką turi pamatyti? Kiek kartų jis palieka svetainę, nes ji jam nepatogi arba joje neranda esmės. O gal prasmės?
Viena auksinių taisyklių, kurią knygoje „Neverskite manęs galvoti“ pristato Steve Krug yra ta, jog naršydami interneto svetainėje mes neskaitome teksto puslapių, mes juos skenuojame.
Ar jau kiek aiškiau, kodėl padaryti svetainės patirtį įsimintina yra svarbiau nei tik sukurti tobulą intro turinį? Vartotojai dažnai pamiršta duomenis ir svarbiausius turinio taškus, bet emocija kaip VISA TAI privertė juos jaustis išliks ilgam.
Kaip išlaikyti vartotojus susidomėjusius ir padidinti savo svetainės lankomumą?
Čia – back to basics arba prie esminių UX dizaino principų:
- Grafika, išdėstymas, tekstas ir interaktyvūs elementai veikia sinergijoje. Taip vartotojui suteikiama patirtis, o ne tik informacija.
- Daugiau antraščių yra geriau. Sutrumpinkite tekstus palikdami galimybę juos prireikus išskleisti.
- Jokių paklodžių. Tekstui formatuoti naudokite ženklelius, ikonas (bullet points).
- Dydžių hierarchija. Svarbiausius elementus paryškinkite, padidinkite, kad vartotojai sutelktų dėmesį.
- Call to actions are a must. Pardavimo sritims naudokite ryškius mygtukus.
- Aiški navigacija. Įsitikinkite ar vartotojai pirmą kartą apsilankę jūsų svetainėje gali atlikti savo užduotis.
Ir būtent šioje vietoje staiga iškyla klausimas – ok, supratau, o kam man tada reikalingas UX dizaineris?
Jums reikia jo patirties ir žinių apie vartotojo elgseną. Vienas iš svarbiausių dizainerio įgūdžių yra supratimas ne ką, bet kaip tai padaryti. Kas skatina žmones jūsų svetainėje palikti savo kontaktus? O kas lemia pirkimo aktyvavimą? Kur tai geriausia daryti? Kiek kartų?
Visa tai ir dar daugiau lemia teisingai paruoštas dizainas: jis palengvina naršymo patirtis vartotojui ir to pasekoje sumažina klaidų skaičių, padidina sėkmės tikimybę, vartotojo įsitraukimą, didina konversijų skaičių ir vartotoją skatina jūsų svetainėje apsilankyti dar kartą. Ar gi ne toks ir yra jūsų tikslas?