Galvoji apie karjeros pokyčius? Patikrink atviras pozicijas 🙌

TOP 8 SEO įrankiai

Šiandien abejonių nekyla – SEO optimizacija yra esminė skaitmeninės rinkodaros priemonė. Kuriantys elektroninį verslą patvirtins, jog internetinė svetainė be SEO strategijos rezultatų puslapyje pasimeta kaip adata šieno kupetoje, kuri ilgainiui tik auga ir plečiasi. Nors konkurencija interneto erdvėje yra gaji bene kiekvienoje srityje, žinant savo auditoriją ir numatant žingsnius į priekį, kelias link aukštesnės pozicijos paieškų sistemos rezultatuose tampa aiškesnis.

Šiuo metu prieinami SEO įrankiai e. verslo vystymui suteikia naudingas analizes, nustato silpnąsias vietas bei leidžia stebėti tos pačios srities konkurentus. Tai ne tik kokybiška įžvalga jūsų internetinei svetainei, bet ir laiką taupanti funkcija. Naudodami SEO įrankius išvengsite duomenų tvarkymo rankiniu būdu, taigi tuo pačiu ir galimų klaidų bei netikslumų. Automatizuota analizė padės sutaupyti laiko, tad energiją galėsite nukreipti į tikslingus ir strategija paremtus veiksmus.

Šiais laikais, SEO įrankių pasirinkimas yra išties platus, tad rasti savo patirčiai ir reikmėms tinkamą nėra taip sudėtinga – ypač kai žinai, ko ieškai. Kiekvienas įrankis pasižymi funkcijų sąrašu ir stiprybėmis bei yra orientuotas į tam tikrą vartotojų auditoriją. Žemiau aptarsime 2023-iųjų metų 8 populiariausius SEO įrankius, galinčius padėti jums perimti SEO vairą į savo rankas.

Google Search Console

Google Search Console – tai Google produktas, todėl išsiskiria tiksliomis analizėmis ir yra paremtas Google paieškų sistemos reikalavimais. Šis įrankis bus ypač naudingas, jei esate naujai susikūrusi internetinė svetainė ar neseniai atnaujinote savo turinį, nes Google Search Console pagalba patikrinsite svetainės nuorodų indeksavimo statusą ir galėsite pateikti svetainę indeksavimui paieškoje. Nesvarbu, esate naujas ar patyręs vartotojas, gebėsite lengvai įvertinti savo svetainės būklę ir poziciją per pačios Google prizmę bei tokiu būdu perprasti esminius SEO pagrindus.

Prieinamumas: nemokamas.

Vartotojas: nuo pradedančiojo iki profesionalo.

Pagrindinės funkcijos:

  • Jūsų svetainės puslapių ir vidinių bei išorinių nuorodų indeksavimo statuso peržiūra;
  • Sitemap.xml žemėlapio pateikimas ir svetainės indeksavimas;
  • Organinio vartotojų srauto duomenys (paspaudimai, konversijos, raktinių žodžių užklausos);
  • Svetainės techninių klaidų identifikavimas;
  • Robots.txt failo pildymas ir redagavimas;
  • Techninių klaidų nustatymas ir pranešimai apie iškilusius trukdžius;
  • Svetainės pritaikomumo mobiliesiems įrenginiams testavimas ir AMP įrankis.

Trūkumai: įrankis saugo duomenų istoriją tik 16 mėnesių, o senesnė informacija yra tiesiog prarandama. Toks apribojimas apsunkina ilgalaikio svetainės progreso vertinimą ir ateities perspektyvų numatymą.

Semrush

Semrush – vienas populiariausių pastarųjų metų įrankių, apimantis bene visas skaitmeninės rinkodaros dalis: SEO optimizacija, turinio rinkodara, PPC ir reklama socialiniuose tinkluose. Jei esate SEO specialistas, toks platus funkcionalumas leis atlikti itin išsamią analizę, pilnai išnaudoti įrankį skirtingoms skaitmeninės rinkodaros reikmėms ir sukurti stiprią SEO strategiją.

Prieinamumas: mokamas.

Vartotojas: patyrę SEO / skaitmeninės rinkodaros specialistai ir profesionalai.

Pagrindinės funkcijos:

  • „Domain Vs. Domain“ konkurentų analizė, leidžianti stebėti naujus srities konkurentus bei jų naudojamų raktažodžių statistiką;
  • Nemokamas SEO auditas, pateikiantis detalią techninių klaidų, gaunamo vartotojų srauto bei pozicijos paieškų sistemos rezultatuose ataskaitą;
  • Reklamos strategijos formavimas, vertinant konkurentų rinkodaros metodus ir jų rezultatus, patirtas išlaidas bei investicinę grąžą (ROI);
  • Socialinių tinklų strategijos kūrimas, vertinant vartotojų įsitraukimą, konversijų rodiklius bei tikslinės auditorijos pasiekiamumą;
  • PPC mokamos reklamos ataskaitos, suteikiančios raktažodžių rekomendacijas ir konkurencingumą;
  • Vidinių ir išorinių nuorodų auditas bei autoritetingų svetainių sąrašo rekomendacijos;
  • Turinio rinkodaros sudarymas, vertinant vartotojų užklausas bei populiariausias temas.

Trūkumai: gana kompleksiška programa pradedantiesiems, reikalauja nemažai laiko ir patirties funkcijų perpratimui ir pilnam jų išnaudojimui. Semrush mėnesinė kaina yra palyginti aukšta, tad įrankis labiausiai pasiteisins SEO profesionalams arba tiems, kurie profesionaliai užsiima svetainių SEO optimizacija bei ketina išnaudoti visas įrankio galimybes.

SEO įrankiai

Ahrefs

Ahrefs – tik pasirodęs rinkoje, įrankis buvo skirtas išskirtinai nuorodų analizei. Ilgainiui Ahrefs funkcionalumas tobulėjo ir plėtėsi, kol apėmė esmines SEO optimizacijos dalis. Kaip ir pradžioje, taip ir šiandien, įrankis laikomas pirmaujančiu nuorodų analizėje.

Prieinamumas: mokamas.

Vartotojas: pažengę SEO specialistai ir rinkodaros specialistai.

Pagrindinės funkcijos:

  • Įspūdinga atgalinių nuorodų duomenų bazė, kurios pagalba galima atlikti išsamią konkurentų nuorodų analizę bei atsekti konkurentų naudojamus metodus;
  • Raktažodžių paspaudimų metrika, kurios pagalba matomi vartotojų paspaudimai ant konkretaus raktinio žodžio;
  • Konkurentų veiklos tyrimo įrankis vertina kitų svetainių organinį vartotojų srautą, mokamus raktažodžius bei padeda kurti atgalinių nuorodų tinklą;
  • Reguliariai atnaujinamas raktinių žodžių analizės įrankis, pasižymintis daugiau nei 7 mlrd. žodžių duomenų baze.
  • Svetainės SEO audito programa teikia detalias ataskaitas, padedančias tobulinti svetainės funkcionalumą, pasiekiamumą ir unikalumą;
  • Aktualaus turinio paieškoms pasitarnauja „Content Explorer“ įrankis, nurodantis mėnesinį srautą, jūsų svetainės bendrinimus socialiniuose tinkluose bei į svetainę vedančių nuorodų šaltinius.

Trūkumai: programoje naudojami neįprasti terminai ir metrikos, o jų paaiškinimams dažnai trūksta aiškumo ir detalumo. Taip pat, bazinės versijos mėnesinė kaina lenkia kitus rinkoje esančius variantus ir turi nemažai apribotų funkcijų, kurių naudojimas galimas tik įsigijus brangesnę versiją.

Screaming Frog

Screaming Frog – dar vienas ne mažiau mėgstamas SEO įrankis, ypač naudingas techninių SEO klaidų nustatyme ir sprendime. Tai nuo besikeičiančių algoritmų ir paieškų sistemų reikalavimų neatsiliekanti programa, kuri nuolatos atnaujinama ir pritaikoma prie vartotojų įpročių.

Prieinamumas: nemokamas.

Vartotojas: tiek pradedantysis, tiek pažengęs.

Pagrindinės funkcijos:

  • Ypač greitai atliekamas SEO auditas, tiksliai randamos puslapių bei struktūros klaidos;
  • Prie įrankio galima prijungti duomenis iš kitų įrankių, pavyzdžiui: Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs, Majestic bei Moz;
  • Nesudėtingas dizainas, leidžianti greitai perprasti įrankio veikimo principą ir pilnai išnaudoti funkcionalumus;
  • Spartus kokybiškų ir išsamių sitemap.xml žemėlapių kūrimas;
  • Padeda rasti pasikartojantį turinį, pavadinimus bei nepakankamos turinio apimties puslapius;
  • Atpažįsta neveikiančias nuorodas, suteikia lengvą eksportavimo ir klaidų taisymo patirtį.

Trūkumai: nemokama versija yra itin apribota, todėl norint naudotis daugeliu funkcijų tenka įsigyti mokamą versiją metams į priekį. Be to, nors programa pasižymi greitu veikimu, tokiu būdu ji sunaudoja atitinkamai didelius kompiuterio išteklius.

Google Analytics 4

Google Analytics 4 – tai nuo šių metų liepos 1 d. Universal Analytics įrankį pakeitusi versija, vis dar sulaukianti prieštaringų nuomonių dėl neįprastų metrikos ir analizės principų. Vis dėlto, šis įrankis unikalus nemokamomis mašininio mokymosi ir dirbtinio intelekto galimybėmis, kurios itin pasitarnaus e. verslams, suinteresuotiems į ateities perspektyvas.

Prieinamumas: nemokamas.

Vartotojas: nuo pradedančiojo iki profesionalo.

Pagrindinės funkcijos:

  • Mašininio mokymosi principu veikianti numatomos auditorijos metrika, padedanti geriau pažinti ir suprasti savo tikslinės auditorijos poreikius;
  • Individualių ataskaitų kūrimas leidžia vystyti aktualią strategiją ir susitelkti į jūsų verslui svarbiausius aspektus;
  • Galimybė sekti iki 300 įvykių ir iki 30 konversijų padeda lengviau matuoti progresą ir tikslingiau įvertinti ateities perspektyvas;
  • Mokama reklama gali būti taikoma numatomoms auditorijoms.

Trūkumai: tiems, kurie buvo pratę prie senosios Universal Analytics versijos, gali užtrukti perprantant GA4 naują įrankio išvaizdą ir išdėstymą. Be to, kitiems įrankiams neįprasti svetainės vertinimo principai gali būti nepriimti daliai vartotojų.

Moz

Moz – tai savo populiarumu ir įvertinimu Semrush prilygstantis įrankis, talpinantis visas SEO optimizacijai reikiamas funkcijas. Įrankio ataskaitos remiasi daugeliu skirtingų rodiklių, tad pasižymi kokybe, taip pat pateikia tikslingas įžvalgas bei sprendimus.  Įkūrimo pradžioje, Moz tebuvo blogų svetainė, ruošianti edukacinį turinį apie SEO. Gavus didesnį pripažinimą, Moz pradėjo teikti SEO strategijos konsultacijas – iki 2013-iųjų, kai paleido savo SEO įrankį ir tapo SEO paslaugų ir edukacijos kompanija.

Prieinamumas: mokamas.

Vartotojas: tiek pradedantysis, tiek pažengęs.

Pagrindinės funkcijos:

  • Visas esmines SEO dalis apimanti ataskaita, kuri, pagal nustatymą, gali būti automatiškai atnaujinama ir pateikiama kas savaitę ar mėnesį;
  • Vartotojui patogus naudoti svetainės nuorodų analizės įrankis, talpinantis virš 40 trln. nuorodų, 718 mln. domenų bei 7 trln. puslapių;
  • Moz Local planas verslams, turintiems virš 100 lokacijų, suteikia nuolatinę ir automatinę svetainių priežiūrą bei siunčia pranešimus apie svetainės klaidas, kartu su naudingais patarimais. Toks funkcionalumas leidžia išlaikyti aukštą svetainės lygį ir autoritetingą reputaciją
  • Patogus naudoti raktinių žodžių tyrimo įrankis, siūlantis susijusius, nišinius bei sudėtingesnius raktažodžių variantus;
  • Individualaus prietaisų skydelio kūrimas, kurio pagalba matysite jums svarbiausias metrikas ir rodiklius vienoje vietoje;
  • Moz Local plano klientams yra priskiriamas klientų patirties vadybininkas, padedantis naviguoti strategijos kūrime ir programos naudojimo procese.

Trūkumai: nors „Moz“ pasižymi ilgu funkcijų sąrašu, juo naudotis gali būti sudėtingiau SEO naujokams, o neintuityvi šio įrankio navigacijos struktūra gali sukelti sunkumų net ir patyrusiems SEO specialistams. Dėl aukštos kainos įrankis yra labiau tinkamas didelėms įmonėms – tokiu būdu investicija atsiperka, o galimybės išnaudojamos.

Yoast SEO

Yoast SEO – tai populiariausios turinio valdymo sistemos WordPress įskiepis (angl. plugin), kuris gali būti naudojamas ir kartu su kitomis programomis, pavyzdžiui: Shopify, TYPO3, Neos CMS. Yoast SEO leidžia įvairiapusiškai optimizuoti svetainės veikimą ir skatinti jos matomumą paieškų sistemos rezultatuose. Šis įrankis pasižymi vartotojui greitai perprantama valdymo sistema bei naudingų patarimų gairėmis, tad ypač pasiteisins naujokams SEO srityje.

Prieinamumas: nemokamas.

Vartotojas: tiek pradedantysis, tiek pažengęs.

Pagrindinės funkcijos:

  • Turinio ir struktūros analizė nurodo tobulintinas teksto vietas ir antraštes, pastraipų ilgį bei pateikia patarimus kaip pritaikyti turinį svetainės vartotojo patogumui;
  • Skatinamas optimalus, tačiau neperteklinis raktažodžių vartojimas tekste, taip pat įrankis įsimena jau vartotus raktažodžius ir siūlo galimus variantus;
  • Didesnė nuolatinių nuorodų kontrolė, padedanti susieti svetainės turinį ir suteikti geresnę patirtį vartotojams;
  • Įdiegta funkcija leidžia lengvai dalintis aktualia svetainės informacija socialiniuose tiksluose ir pridėti jų metaduomenis į svetainę.

Trūkumai: Yoast SEO įrankis yra orientuotas į turinį ir struktūrą, tad negali pasiūlyti visapusiškai svetainės optimizacijai svarbių užduočių (nuorodų tinklo kūrimas, kokybiškas turinys ir pan.), o taip pat gali būti apgaulingas užtikrinant svetainės saugumą.

Google

Google – tai pačioje paieškoje integruota pagalbinė priemonė, leidžianti išfiltruoti reikiamą turinį ir vertinti tam tikrus savo bei konkurentų svetainės SEO parametrus. Verta paminėti, jog tai nėra SEO įrankis, o greičiau savarankiškas metodas, kurio pagalba galima stebėti realų paieškos sistemų rezultatų kitimą ir dokumentuoti pirkėjo perspektyvą. Google paieškos operatoriai (ir išplėstiniai paieškos operatoriai), yra specialios komandos, kurių pagalba galite vykdyti turinio tyrimus, ieškoti indeksavimo klaidų bei atlikti SEO auditus.

Prieinamumas: nemokamas.

Vartotojas: tiek pradedantysis, tiek pažengęs.

Pagrindinės funkcijos:

  • Komanda „svetainė“ (angl. site) padeda surasti indeksuotų puslapių klaidas, jūsų svetainei nepriklausančius ir pašalintus puslapius. Ši komanda taip pat vykdo konkrečių ar subdomenų puslapių paiešką, ieško netaisyklingų WordPress žymių ir kategorijų puslapių;
  • Galima skaitmeninės rinkodaros plėtra, ieškant turiniu ar paslaugomis susijusių ar jūsų srities veiklą vykdančių svetainių, kuriose galite palikti „svečio įrašą“ ar gauti atgalinę nuorodą;
  • Komanda „susiję“ (angl. related), identifikuojanti jūsų konkurentus ir pateikianti jų analizę;
  • Vidinių nuorodų talpinimas, ieškant susijusio jūsų svetainės turinio pagal pasirinktą raktažodį.

Trūkumai: tokia metodika yra ribota, nes svetainės analizė ir konkurentų analizė gali vykti tik paviršutiniškai. Pati Google paieškos sistema nesuteikia patarimų kaip padidinti savo svetainės poziciją, apart Google My Business paskyros naudos. Taip pat, Google negali pateikti išsamesnės informacijos apie konkurentus – jų svetainę lankančių žmonių skaičių ar turimą nuorodų tinklą.

Kiekvienas šių SEO įrankių pasižymi panašiomis arba tam tikromis funkcijomis, kurios yra būtinos jūsų internetinės svetainės optimizacijai ir sėkmingam pozicijos augimui. Dar tik susipažįstantiems su SEO elementais ir neturintiems didelių finansinių galimybių, rekomenduojame rinktis prieinamus ir paprastą vartotojo sąsają turinčius įrankius. Tuo tarpu pažengusiems specialistams verta išbandyti platesnio funkcijų spektro įrankius, kurių pagalba galėsite atlikti gerokai išsamesnes bei detalesnes analizes ir panaudoti jas profesionaliai SEO optimizacijai.

Adomas Raguckas Marketingo projektų vadovas
Pasidalink su draugais:

Atnaujinkite savo verslą naudodami pažangiausius IT sprendimus

Su mūsų draugiška ir kompetentinga komanda jums daugiau niekada nereikės jaudintis dėl techninių problemų. Leiskite mums padėti jums išnaudoti visas jūsų verslo galimybes.