Laikas migruoti į GA4 – ar jau pasirūpinote savo duomenimis?
Nuo 2005 metų veikiantį, bene populiariausią nemokamą skaitmeninių duomenų analizės įrankį Google Universal Analytics (UA) keičia nauja, daug pranašesnė Google Analytics 4 (GA4) versija. Šis pokytis reikalauja kiekvieno verslo dėmesio ir tinkamo pasiruošimo duomenų migracijai.
Nuo 2005 metų veikiantį, bene populiariausią nemokamą skaitmeninių duomenų analizės įrankį Google Universal Analytics (UA) keičia nauja, daug pranašesnė Google Analytics 4 (GA4) versija. Šis pokytis reikalauja kiekvieno verslo dėmesio ir tinkamo pasiruošimo duomenų migracijai.
„Google Analytics 4“ pilnai pakeis ankstesnę „Universal Analytics“ versiją jau šių metų liepos 1 d., skelbia oficiali Google svetainė. Tą pačią dieną UA nustos generuoti duomenis, o naujų duomenų kaupimas persikels į GA4 sistemą. Tam, kad jūsų duomenys nebūtų prarasti, svarbu nepavėluoti į traukinį ir kuo skubiau migruoti į „Google Analytics 4“, kurioje dabar pradėję kaupti duomenis galėsite išvengti nesklandumų metinėje ataskaitoje. Kadangi surinktų duomenų istorija ir analizė kiekvienam verslui yra esminė vertinant savo progresą ir galimybes, po liepos 1 d. vis dar galėsite pasiekti savo sukauptus duomenis „Universal Analytics“ paskyroje bent 6 mėnesius, tačiau bet koks duomenų kaupimas bus sustabdytas. „Google“ skatina vartotojus pasirūpinti duomenų perkėlimu bei sklandžia migracija jau dabar ir taip sukaupti kuo ilgesnę duomenų istoriją, padėsiančią atlikti tikslesnes analizes po GA4 įsigaliojimo.
Kuo skiriasi „Google Analytics Universal“ ir „Google Analytics 4“?
„Universal Analytics“ įrankis rinkoje skaičiuoja jau 11 metų, per kuriuos keitėsi ne tik vartotojų poreikiai, internetinio verslo galimybės, bet ir privatumo politikos bei duomenų kaupimo tvarka. Sparčiai besikeičiančioje technologijų sferoje šis įrankis praranda aktualumą, tad jo atnaujinimas – GA4 – būtinas pokytis prisitaikant prie besikeičiančio teisinio reguliavimo bei rinkos pokyčių.
Naujoji „Google Analytics 4“ versija nebe naujiena – šis GA4 įrankis buvo pristatytas jau 2020 m. spalio mėnesį ir susilaukė didelio susidomėjimo iš internetinį verslą turinčių vartotojų ne tik dėl patobulintų esamų „Google Analytics“ funkcijų, bet ir naujų galimybių bei ateities verslui palankesnių duomenų analizės principų. Taigi, jeigu jau pamėgote „Universal Analytics“ teikiamas funkcijas savo e. verslo vykdymui, „Google Analytics 4“ pasitiksite dar nekantriau – šios platformos turi ne vieną skirtumą, kuris kelia GA4 pranašumą.
- Atnaujintas ataskaitų teikimų dizainas.
Bene akivaizdžiausias skirtumas tarp UA ir ją pakeičiančios GA4 versijos yra naujas apskaitos modelis. Be skirtingo esamų apskaitų kategorijų grupavimo, GA4 įtraukė papildomas 3 naujas kategorijas: Engagement, Monetization ir Renention. Atnaujintas kategorijų išdėstymas ir naujų atsiradimas gali būti naudingas norintiems detalesnės ir tikslesnės svetainės vartotojų srauto analizės, tačiau šių įrankių naujokams gali prireikti laiko perprasti naują dizainą ir pilnai išnaudoti jo funkcijas. - GA4 apjungia internetinės svetainės ir mobiliosios programėlės duomenis.
Skirtingai nei UA, naujoji versija leidžia sekti abiejų platformų vartotojų duomenis, stebėti kuri platforma sulaukia didesnio lankytojų įsitraukimo ir atsekti jų veiklą per visus susijusius įrenginius, pavyzdžiui: ar į mobiliąją programėlę užsukęs lankytojas nusprendė apžvelgti ir internetinę svetainę arba per kurią platformą buvo įvykdyta daugiau pirkimų. Tokia funkcija taip pat teikia naudą vertinant marketingo taikomų strategijų veiksmingumą, be to, atveria duris į tikslingesnį auditorijos vaizdą ir išsamesnį jos poreikių filtravimą. - Vietoj atmetimo rodiklio – nauja ataskaitų teikimo metrika.
„Universal Analytics“ naudotas atmetimo rodiklis (bounce rate), įvardijantis vartotojų skaičių, kurie aplankė internetinę svetainę, tačiau neatliko jokio kito veiksmo, ilgą laiką buvo vertinamas kaip naudingas svetainės duomenų analizei. O štai GA4 įveda naują metriką, kurioje svarbiausią vaidmenį atlieka ne vartotojų apsilankymų kiekis, o apsilankymų kokybė – tai įsitraukimo rodiklis (engagement sessions), kuris, atvirkščiai nei atmetimo rodiklis, vertina susidomėjusių lankytojų procentą. Įsitraukimo rodiklis skaičiuojamas trimis būdais – seansai, trukę ilgiau nei 10 sekundžių, seansai, kuriuose buvo peržiūrėti daugiau nei 2 puslapiai arba seansai, kurie turėjo vieną ar daugiau konversijų. Taip pat, GA4 įtraukia dar vieną rodiklį, nurodantį dažniausiai lankomus internetinės svetainės ar mobiliosios programėlės puslapius (pages and screens). Šių funkcijų dėka, galima detaliau analizuoti vartotojų poreikius, jų naudojamas priemones ir bendrą demografinę informaciją. - Tikslus (goals) keičia įvykiai (events).
Ankstesnis „Universal Analytics“ įrenginys fiksavo konkrečių vartotojų atliktus veiksmus internetinėje svetainėje, o tiksliau – padarytus paspaudimus (hits), kuriuos sudarė praleistas laikas svetainėje (user timing), puslapių peržiūros (page views) ir sesijos (sessions). Šiandien GA4 matuoja kiekvieną lankytojo veiksmą kaip atskirą įvykį (events) ir, nors vartotojas išlieka anonimas, ataskaita leidžia matyti kur kas tikslesnę vartotojų veiksmų seką, jų lokaciją, įvykdytus apmokėjimus bei aplankytų puslapių pavadinimus. Vis dėlto, nors GA4 suteikia funkciją kurti pasirinktines analizių formas, tai kiša koją pradedantiesiems ar mažiau įgudusiems įrankio vartotojams, nes daugelį ataskaitų tenka sukonfigūruoti rankiniu būdu.
Kas gali nutikti laiku neprisitaikius prie „Google Analytics 4“?
- Duomenų praradimas – tai yra internetinės svetainės srauto, vartotojų įsitraukimo bei konversijų istorija.
- Duomenų istorija automatiškai neatsiras atnaujintoje įrankio versijoje. Pavėlavę perkelti duomenis į GA4 versiją, prarasite duomenų istoriją, o tai reiškia, jog metinėse ataskaitose atsiras netikslumų ir „duobių“.
- GA4 iš naujų vartotojų pareikalaus kantrybės ir laiko naujoms funkcijoms ir galimybėms perprasti. Net jeigu esate „Google Analytics“ vartotojas ir esate įsisąmoninę jo veikimo principus, tikėtina, jog naujoji versija pareikalaus kiek ilgesnės adaptacijos. Tam, kad pereinamasis laikotarpis būtų kuo sklandesnis, prie naujosios versijos pereikite kuo anksčiau ir skirkite laiko jos veikimo ir galimybių perpratimui.
Reikia pagalbos migruojant arba kuriant naują paskyrą?
Esame pasiruošę jums padėti pereiti iš „Universal Analytics“ į „Google Analytics 4“ – sukonfigūruosime esmines GA4 funkcijas ir padėsime saugiai perkelti turimus duomenis, kad galėtumėte kokybiškai stebėti savo svetainės statistiką ir tobulinti savo klientų patirtis.