Kas yra mobile-first dizainas ir kodėl jums reikia apie jį žinoti?
Jau kuris laikas skaitmena tapo neatsiejama kasdienos dalimi, o kartu su ja susiformavo ir nauji įpročiai – su mobiliaisiais neretai turime stipresnį ryšį ir daugiau kontaktų nei su artimaisiais, kad ir kaip ciniškai ir gal kiek liūdnai tai beskambėtų.
Jau kuris laikas skaitmena tapo neatsiejama kasdienos dalimi, o kartu su ja susiformavo ir nauji įpročiai – su mobiliaisiais neretai turime stipresnį ryšį ir daugiau kontaktų nei su artimaisiais, kad ir kaip ciniškai ir gal kiek liūdnai tai beskambėtų.
Į telefonus jau senokai persikėlė el. paštas, vis mažiau galima atrasti įmonių, kurios neturėtų savo reprezentacinės svetainės ar e. parduotuvės. Keičiantis žmonių įpročiams, technologijos turi jiems atliepti, tad mobile first svetainių kūrimo metodika yra dizainerių atspirties taškas ir jūsų e. svetainės raktas į sėkmę. Taikant šį metodą, svetainės kūrimo procese pirmenybė teikiama mobiliajai internetinės svetainės versijai bei nepriekaištingai jos vartotojų patirčiai užtikrinti. Kas, kaip ir kodėl? Pasakoja mūsų UX/ UI dizainerė Greta.
Kas yra mobile-first dizainas?
Mobile-first dizainas – tai metodas, pagal kurį projektuojant ir kuriant svetaines didžiausias dėmesys skiriamas mobiliesiems įrenginiams. Tradiciškai internetinių svetainių dizaino kūrimo praktikoje pirmiausia buvo projektuojamos kompiuterių ekranams skirtos svetainės versijos, o tada palaipsniui jos pritaikomos mažesniems ekranams (planšetiniams kompiuteriams, mobiliesiems telefonams ir t. t.). Tačiau mobile-first dizainas apverčia šį procesą aukštyn kojom, pradedant nuo svetainės dizaino kūrimo mobiliesiems įrenginiams ir tik vėliau pritaikant ją didesniems ekranams. Ši metodika leidžia svetainėms užtikrinti nepriekaištingą veikimą visų pirma mobiliuosiuose įrenginiuose (kur lankosi didžioji dalis jų auditorijos), o tada – ir įprastuose kompiuteriuose.
Kodėl kuriant svetainę reikėtų naudoti mobile-first dizainą?
Nors priežasčių naudoti mobile-first dizainą projektuojant svetainę ir jos dizainą yra daugybė, visgi dėmesį skiriame penkioms svarbiausioms:
- Didėjanti mobiliųjų naudotojų bazė.
Naršymui internete mobiliuosius įrenginius naudojančių vartotojų skaičius viršijo kompiuterių vartotojų skaičių. Naudodamos mobile-first dizainą, įmonės ir privatūs asmenys gali ne tik suteikti nepriekaištingą patirtį didžiumai internetinės svetainės lankytojų, tačiau ir padidinti bendrą jų skaičių, taip kartu pritraukiant ir daugiau potencialių klientų. - Gera vartotojo patirtis.
Mobiliųjų įrenginių naudotojai tikisi greitai užkraunamų svetainių, intuityvios navigacijos ir prie įrenginio ekrano prisitaikančio svetainės dizaino. Mobile-first dizainas užtikrina, kad svetainės krovimo laikas būtų trumpas, naudojimasis ja būtų lengvas ir intuityvus, o atvaizdavimas – suprantamas ir aiškus. Svetainė sukurta teikiant pirmenybę mobiliųjų įrenginių vartotojams skatina lankytojus svetainėje pasilikti ilgiau, vartoti daugiau joje pateikiamo turinio ir galiausiai – atlikti jums norimus veiksmus (užpildyti registracijos formą, nusipirkti produktą, užsiregistruoti renginiui ar pan.). - Optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) privalumai.
Tokios paieškos sistemos kaip Google savo paieškos rezultatuose pirmenybę teikia mobile-first svetainėms. Taip sukurta svetainė atitinka Google taikomą mobile-first indeksavimą, pagal kurį mobilioji svetainės versija laikoma pagrindiniu šaltiniu indeksuojant ir reitinguojant. Kitais žodžiais tariant, mobile-first dizaino principais kurta svetainė turi didesnę galimybę užimti aukštesnę vietą Google paieškos rezultatuose (SERP) taip padidinant svetainės lankytojų srautą. - Greitesnis svetainės krovimas.
Mobile-first dizainas užtikrina efektyvų išteklių naudojimą ir optimizuotą programinį kodą, todėl svetainės kraunasi greičiau. Atsižvelgiant į tai, kad mobiliųjų įrenginių naudotojai paprastai keliauja ir jų dėmesys bei interneto greitis gali būti ypač riboti, greitas puslapių krovimas turi didelę įtaką lankytojų pasitenkinimui ir jų išlaikymui svetainėje. - Vienu žingsniu priekyje.
Dėl nenuilstančios mobiliųjų technologijų pažangos ypač svarbiu aspektu tampa gebėjimas greitai prisitaikyti. Taikydami mobile-first principus, užtikrinsite, kad jūsų svetainė artimiausiu metu išliks pritaikoma naujiems įrenginiams ir ekrano dydžiams, o atsiradus poreikiui bus nesunkiai adaptuota ir būsimiems novatoriškiems mobiliesiems įrenginiams.
Reziumė arba ką verta prisiminti?
Šiandieniniame į mobiliuosius įrenginius orientuotame pasaulyje į mobile-first dizainas yra nebe galimybė, o būtinybė. Teikdami pirmenybę mobiliojo įrenginio naudotojo patirčiai, galite pagerinti savo matomumą internete, pritraukti platesnę auditoriją ir pagerinti konversijų (lankytojų tapimą klientais / dalyviais / užsakovais ir pan.) rodiklius.
Mobile-first dizaino principų taikymas yra naudingas ne tik svetainės lankytojams, bet ir verslui, kadangi smarkiai padidina galimybes atsirasti aukštesnėse paieškos sistemų pozicijose taip gaunant daugiau matomumo ir lankytojų srauto. Norint sustiprinti savo poziciją skaitmeninėje erdvėje, mobile-first metodo taikymas yra būtinas.
Ar jau imamės jūsų internetinės svetainės ar e. parduotuvės dizaino?